siddismamma Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hvordan går det med dere andre som har termin rundt månedskiftet, og når har dere termin? Jeg har termn 30.nov. Er førstegangs. Formen er forsåvidt bra, men kjenner at jeg er mye trøtt. Er heldigvis siste uke på jobben nå. Andre som også jobber sin siste uke nå? Ellers skal jeg på UL på onsdag for å sjekke leiet. Babyen har ligget i seteleie, men jeg har gått til akupunkturbehandling for at hun skulle snu seg, og nå kjennes det ut som hun har snudd. Jeg krysser fingrer og tær. Det var litt om meg, håper at flere henger seg på slik at vi kan bli litt kjent med hverandre den siste tiden her inne. Kjekt å kunne dele litt erfaringer med andre som er like langt på vei.
Mrs. Charming Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg har termin 2 desember. Skal innskrives idag og skal sjekke leiet til babyen imorgen hos legen. Jeg har min siste arbeidsuke nå- det er godt. Har jobbet 50% de siste to ukene pga konstante kynnere og også bekkenløsning(som nå ikke er så ille lenger!...)
mammanov08 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Heisann:) Jeg har termin 28 november. Jeg er tredjegangs fødene. Imorgen skal jeg inn på SUS på vendingsforsøk, gutten min ligger i tverr/skråleie og har ligget slik siden uke 32 dvs i 5 uker. Gruer meg!!!!!!!!!
Tonemor er blitt mamma :-) Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hei London! Jeg har termin samme dag som deg - 30. november. Er også førstegangsfødende. Har hatt et fantastisk svangerskap til nå, plages litt med svangerskapskløe men heldigvis ikke av den "farlige" sorten. Tulla mi ligger rett vei med hodet festet så det skal være klar bane nå :-). Håper forresten akupunkuren din har fungert slik den skulle. Jeg pratet forresten med ei i går som hadde hatt en setefødsel, og hun beskrev den som mye greiere enn de "vanlige" fødslene (hun har født tre barn). Men det er vel veldig individuelt da. Har tatt en ekstra uke permisjon før termin, så nå skal jeg bruke litt tid å gjøre klart til babyen kommer. Vet ikke hvor "klar" man kan bli egentlig...
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg har termin 1. des. Ble fullt sykmeldt forrige uke. Fikk ikke lov verken av sambo, lege eller sjefen å jobbe mer. Var skikkelig utslitt. Slet med vonde kynnere, noe som har gitt seg nå når jeg har hatt fri en knapp uke. Har en ganske fysisk slitsom jobb. Babyen vår ligger med hodet ned og hodet er festa, så alt er vel klart for fødsel. Jeg er også klar, men tutta må gjerne ligge et par uker til, SÅ kan hun gjerne komme. Svangerskapet hadde en litt heftig start, med mye kvalme og mye søvn. Så hadde jeg MASSE energi midt i , og nå de siste ukene har jeg blitt mer og mer trøtt og sliten. Skal bli fint å få tilbake kroppen sin og.
Blipp blopp Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Heisann jenter. Slenger jeg med her jeg og Har termin 29 nov. Startet permisjonen min idag fordi jeg er overbevist om at jeg kommer til å føde en uke før termin. Jeg er tredje gangs fødende og de andre to kom begge en uke før termin.( Håper ikke jeg tar feil. Blir lang ventetid da. ) Ellers ligger tulla i hodeleie - bevegelig så jeg håper hun holder seg der. Formen er ok. Litt bekken smerter og noe trøtt pga mange turer på do i løpet av natten.
Lollo1 Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Jeg har termin 4.des og tror selv at jeg føder før termin denne gangen og ( 3 åringen kom 11 dager før termin)! Bare jeg ikke går over...! Hodet ligger ned, syns det begynner å presse seg godt nedover nå! Har nå kun 4 arb.dager igjen til perm.sykmeldt 40%-gleder meg veldig til å møte den lille i magen snart=)
Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Hei! Jeg har termin 28 nov og synes tiden går veldig fort nå..:-) Har vert 100% sykemeldt de siste uken pga kynnere og et bekken som av og til trøbler litt. MANGE ganger oppe om nettene på do og mye halsbrann, men ellers er formen fin.. Har vert veldig opp og ned hele svangerskapet, men har egentlig vert i fin form. Mye glemt nå, rart det der, hvor fort en glemmer liksom..:-) Jeg skal føde på SUS og ser dessverre ikke så veldig frem fødselen pga en litt traumatisk fødsel med førstemann. Dette er 13 år siden, men det henger godt i kan du si.. Men vi får satse på at det går litt bedre denne gangen.. Babyen ligger med hodet ned og er veldig aktiv. På Ul i uke 19 trodde legen at det var en jente vi venter, men etter å ha hørt på så mange som tror at jeg får gutt, så er vi veldig spent på hva kjønn som kommer ut.. Ikke at det er så viktig, det aller viktigste for meg er at alt går fint og at babyen er frisk... Sånn det var litt om meg.. Kjekt å høre om andre som har termin rundt samme tid...
siddismamma Skrevet 3. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2008 Ønsker deg masse lykke til i morgen! Jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil ha vending dersom babyen fremdeles ligger i sete. Så jeg blir veldig glad dersom du skriver litt om hvordan det var. På sykhuset mitt i London, ønsker de ikke setefødsler. Så her blir det keisersnitt i uke 39 dersom babyen ligger i sete. Veldig kjekt at det var så mange på tråden forresten. Kjenner jeg er veldig misunnelig på dere som allerede har perm. Å ta perm litt før er en lærdom jeg skal ta med meg til neste svangerskap. Heldigvis skal jeg ta ut en feriedag på onsdag så jeg har bare 3 dager igjen.
sykkelpumpe Skrevet 4. november 2008 #10 Skrevet 4. november 2008 Slenger meg på jeg og. UL-termin er 2. des, og mens 24. nov. Han må gjerne komme et sted midt i mellom. Har han gitt streng beskjed om at jeg ikke bærer han inni magen etter 2. des. Da går leiekontrakten ut:) Har vært sykemeldt siden august pga bekkenet, så det har vært noen lange mnd. Skal til jordmor i dag, spent på leie, men tror kanskje hodet er festet eller på god vei. har i hvertfall vært rikelig med "borring" nedover i den siste mnd. Gleder meg til fødsel, mest for at da slipper jeg og grue meg mer! Hadde en ukomplisert og kjapp fødsel for 4 år siden, og derfor kjenner jeg at jeg krisemaksimerer veldig nå. Alt som kan gå galt, går galt, tror jeg.... er ikke redd for babyen, men at jeg revner fra a til å, at det tar fryktelig mange timer og i det hele tatt. Ja, ja ut skal han nå uansett, noe vi gleder oss til, bortsett fra storebror som prøver og bytte han bort i en hund..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Dette var en koselig tråd:-) Jeg har UL termin 26.november og menstermin 30.november med gutt nr 2. Jeg har vært sykmeldt 1 mnd nå pga vonde ribbein. Har en aktiv krabat i magen og han eelsker å sparke alt han kan i ribbeina og når det står på som verst må jeg legge meg ned. Auauau, det er en slags brennende smerte. Sliter også mye med halsbrann og hyppige toalettbesøk om natta. Ellers så går jeg på kontroll en gang i uken og har gjort det ganske lenge pga alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap. Det begynte omtrent der jeg er nå så hver kontroll nå er fryktelig spennende. Håper jeg får et normalt forløp nå på slutten i motsetning til forrige gang da jeg var innlagt på overvåkning en uke før fødselen ble satt igang. Storebror kom 10 dager før termin. Babyen ligger med hodet ned, men har ikke festet seg enda. I morgen er det ny kontroll og jeg er like spent som vanlig...
siddismamma Skrevet 4. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. november 2008 Så kjekt at vi er så pass mange med termin nesten samtidig. Ser for meg at en del av oss kommer til å være her noen uker enda, og da er det jo veldig kjekt å bli litt kjent. Lykke til på kontrollen i morgen aug-mamma. Jeg skal også inn og sjekke leiet i morgen og kjenner at jeg er veldig spent jeg også.
Myra Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Hei damer. Jeg har termin 29. november og jobber også siste uka nå. Kjenner jeg stresser litt fordi jeg ikke får gjort alt ferdig. Men vet at når jeg første er begynt på permisjon er det ikke lenger noe å gjøre med det. Gleder meg egentlig til et par rolige uker hjemme før babyen kommer. Har alt klart hjemme så sånn sett kunne han kommet når som helst, men kjenner at hodet mitt er ikke helt klart ennå :-) Tror babyen ligger med hodet ned har kjent press i bekkenet de siste dagene og magen føles ikke så høy lenger. Skal ikke til jordmor før 17. så jeg får leve i spenning til da. Dette er min andre gutt. Førstemann ble tatt med planlagt keisersnitt (hadde en muskelknute i bekkenet som sperret "utgangen"). Denne gangen er planen å føde vaginalt, så det blir jo veldig spennende.
Milla med spettn :) Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 hei. jeg har termin 30 nov. er førstegangsfødende og veldig spent på dette. har gruet meg veldig til fødselen men er nå så sliten at jeg kjenner det skal bli godt når det tar tak og settes igang. har vært sykemeldt stort sett hele svangerskapet på grunn av alvorlig svangerskapskvalme 24 t i døgnet de første mnd. var helt grusomt. etter det overtok bekkenløsningen så det har vært en lang tid dette her. men nå nærmer det seg og jeg gleder meg til lille pia kommer fikk vite på ul at det er ei jente så er spent på om det stemmer. var hos jordmor idag som mener hodet har festet seg i bekkenet. var glad for at pia ligger rett vei blir artig å følge dere fremover og se hvordan det går med alle
Gjest Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Dette var en flott tråd. Jeg har savnet litt samhørighet her inne, og det er jo kjekt at det blir med dere som har termin rundt samme tid som meg:) Jeg har termin 7 desember, vi venter ei lita tulle:) Er førstegangs jeg også, og gleder meg utrolig! Jeg går igjennom et risikosvangerksap, da vi venter et alvorlig hjertesykt barn. Er derfor sykemeldt jeg da. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere, og veksle erfaringer:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Hei igjen:-) Da har jeg vært på kontroll og alt så bra ut med bt, urin og hjertelyd:-) Var hos ei turnuslege som ikke hadde peiling på leie osv. Hun sjekket ikke hvordan babyen lå og når jeg spurte om hodet var festet så sa hun bare at det var ikke vanlig at det festet seg med andremann..Skal til fastlegen min neste uke så får vel en ordentlig sjekk da;-) Hva har dere fått beskjed om å gjøre hvis vannet går uten at hodet er festet? Da jeg var på fødselsforberedende kurs for 3 år siden fikk vi beskjed om å legge oss ned å ringe sykebil, men har hørt at prosedyrene er litt endret siden den gang? Hvordan gikk det på din kontroll i dag, høygravid i London?
Tonemor er blitt mamma :-) Skrevet 5. november 2008 #17 Skrevet 5. november 2008 Hei Desembermirakel, Jeg var inne og kikket på UL-bildet av jenta di - hun er så søt :-).
siddismamma Skrevet 5. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 5. november 2008 Da er jeg nettopp kommet hjem fra sykhuset etter å ha vært der nesten hele ettermiddagen/kvelden. Skulle på vanlig 36 ukers kontroll, som er den mest omfattende jordmorundersøkelsen her borte. Og skulle i tillegg få en kjapp UL for å sjekke leiet. Urin og BT så fint ut, og UL viste at babyen lå riktig og med hodet festet. Dessverre så var ikke jordmor fornøyd med symfysemålene, hun målte meg til litt over 32 cm og jeg er 36+6 i dag. Hun hentet inn en annen jordmor, og denne målte meg til 31 cm (!). Nå skal det sies at jeg har vært liten hele veien, og ble målt til 32-33 cm for 2,5 uke siden og var da innenfor normalen. Var i dag i grenseområde for hva som er normalt, så jordmor sendte meg videre til lege. Etter mye kø, kom jeg inn til legen, som også målte magen. Hun kom fram til ca 33 cm, men ville likevel ha CTG og vekstestimering. Så nå har jeg vært på CTG på føden (mye kynnere, men ellers fin) og i morgen blir det UL med vekstestimering og ny legetime. Kjenner jeg er helt utslitt av alt dette, men er hvertfall veldig glad for at hun ligger riktig. Håper alt ser bra ut i morgen.
Gjest Skrevet 5. november 2008 #19 Skrevet 5. november 2008 Tonemor Så koselig å høre:) Ja det er utrolig å detaljert man kan se babyen i magen:D
siddismamma Skrevet 6. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 6. november 2008 Nå måtte jeg også inn og se, helt utrolig fint bilde. Du må jo nesten føle at du kjenner henne allerede når du har fått et så fint og detaljert bilde av henne.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. november 2008 #21 Skrevet 6. november 2008 Huff, det var mye styr for deg, høygravid i London..håper alt er bra på vekstestimeringen i morgen!! Heldig dere er som får skikkelig kontroll i uke 36!! Føler det går på tilfeldighetene løs med SF målingene på mine kontroller for tiden..Nå er jeg litt negativ, men er så redd for at den er sluttet å ta til seg næring nå på slutten osv..er vel naturlig å engste seg litt nå under siste innspurt... Du må skrive hvordan det går, selv om jeg jeg er sikker på at alt er fint:-)
siddismamma Skrevet 6. november 2008 Forfatter #22 Skrevet 6. november 2008 Tusen takk for omtanken. Da har jeg vært på estimering i dag, og alt så fint ut. Babyen tar til seg den næringen den skal og ble estimert til å være ca 2800g nå, og rett rundt 3 kg ved termin, mao helt normalt. Er nok bare jeg som gjemmer magen godt Jeg har hatt forskjellig jordmor på hver kontroll, og tror ikke alle har vært like nøye med SF-målet. Jordmora jeg kom til i går var veldig grundig, så er det ikke rart at hun ville følge opp at magen hadde blitt mindre siden sist kontroll. Grafen så jo helt feil ut. Jeg ble selvsagt kjempebekymra, var redd at babyen hadde fått for lite næring. Er nå veldig glad for at alt er sjekket og er som det skal. Håper alt går bra med dere andre. Lykke til all dere andre som har siste dag på jobb i morgen
Gjøkeredet③ Skrevet 7. november 2008 #23 Skrevet 7. november 2008 Dette var en koselig tråd.. Her vil jeg også være med:o) Har termin 4. desember.. Kan ikke tro at det snart er vår tur.. Alle føder jo om hverandre rundt meg, så føler jeg er den eneste gravide igjen her i nabolaget;o) Var hos JM i går for sjekk, og hun kjente på åssen han lå.. Hodet er nedi bekkenet, hun riglet på han for å kjenne om han var festet, men det var han ikke... Eneste problemet et at jeg er så lemster nederst i magen rett over skambeinet i dag etter at hun kjente der i går.. Men det er kanskje bare normalt?
Gjest Skrevet 7. november 2008 #24 Skrevet 7. november 2008 Høygravid i london Ja, det er nesten som om jeg føler jeg vet hvordan hun vil se ut:) Men, av 4 bilder ser hun jo litt annerledes ut på alle sammen:) På bilde jeg la ut er hun utrolig lik meg, men har 2 bilder hun er veldig lik pappaen sin også, så er veldig spent på å endelig få se henne:)
Gjest Skrevet 7. november 2008 #25 Skrevet 7. november 2008 BabyboyB Ja, etter jm sjekker om hodet er festet så blir man kjempe øm! Jeg synes det var direkte vondt når hun boret hendene ned i magen. Hodet på jenta mi er bare delvis festet, så om vannet går har jeg fått beskjed om å legge meg ned å ringe føden. Håper hodet festes før det skjer. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå