Gå til innhold

Hvilke er de beste bøkene du har lest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I jula, påsken og sommerferien har sambo og jeg tid til å lese. Skal kjøpe inn et batteri med bøker vi kan kose oss med. Trenger også boktips til min leseglade familie:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stor fan av Jean Austen egentlig...så hvis du ikke har lest noen av hennes bøker og har litt sans for engelsk aristokrati og "gamle dager" så anbefales der. Du har kansje sett filmene? Feks Fornuft og følelser (Sense and Sensibility)?

Skrevet

Papillon av Henry Charriere er veldig god!!

Hesthviskeren er også bra, har mange venninner som skryter av Idas dans. Har ikke lest den selv enda.

Nå leser jeg Isfolket, lest den før men den er så bra at jeg måtte lese den igjen :)

Skrevet

Ah, et godt tips! Engelsk aristokrati til julegløggen mens det uler rundt husveggene:)

Skrevet

Jeg har lest alle bortsett fra Idas dans. Er ikke det en skikkelig tåreperse?

Skrevet

Jo tror det.. Har hørt om noen som gråt fra første side og gjennom hele boka..

Jeg leste også Broam Stokers Dracula nå nettopp og den er jo også bra :)

Skrevet

Idas dans har jeg hørt så mange som bare griner av, den orker jeg ikke vurdere selv egentlig...

Tusen strålende soler og Drageløperen av Khaleid Husseini

Fuglesang av Sebastian Faulks

Ville svaner av Jung Chang

Hvis du vil ha noe humoristisk og liker engelsk aristokrati fra hine hårde tider, så anbefaler jeg alle bøkene av P.G. Woodhouse - om Bertie Wooster og hans tjener Jeeves.

Kronprinsessen og Kongemordet av Hanne-Vibeke Holst

Var noen hvertfall.. :)

Skrevet

En annen 'tåreperse' men veldig god: Engelen på det sjuende trinnet, samt oppfølgeren.

Skrevet

*Notere Faulks, P.G.Woodhouse og Holst*. De andre har jeg lest. Tusen takk:)

Skrevet

"Engelen på det syvende trinnet" og oppfølgeren (tror den het 'tis) har jeg lest..

Skrevet

Pillars of the earth, Ken Follett.

Jeg kan ikke få sagt dette nok. Superfantastisk bok som virkelig har alt! Les den på engelsk.

Skrevet

"Tusen strålende soler" og "Drageløperen" av Khaleid Husseini, "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd eller noe i den dur (litt usikker på navnet..) :) Ellers er jeg veldig glad i alle Harry Potter bøkene. Synes også at de fleste bøkene til Jo Nesbø, Henning Mankell og anne Holt er veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...