Sax71 - mamma til tre:o) Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg er i 16. uke nå, og har kjent bevegelser i 2 - 3 uker allerede - tror jeg. Litt usikker da jeg vet at morkaka ligger foran, og da sies det at man kjenner bevegelse sent. Men jeg kjente bevegelser fra uke 12 i forrige svangerskap, og mener jeg kjenner igjen disse. Men plutselig idag er det mye mer bevegelse, også lenger opp i magen - nesten opp til navlen! Da blir jeg veldig usikker - er det bare luft i magen eller?? Babisen er jo ikke sååå stor enda akkurat! Noen med erfaringer her???
mecluc Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 hei jeg er også i uke 16 (16+4) og mener nesten helt sikkert at eg har kjent liv siden uke 12. No kjenner eg det nesten daglig, og er sikker på at det er det eg kjenner. Vet hvordan det kjennes ut med luft da eg har urolig mage fra før. Det må da vel kunne kjennes nå?
Underveis --> Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hvis du kjenner noe oppe ved navelen, så tror jeg nok ikke det er baby. Jeg kjente også liv i 16. uke, og det var som målrettede tarmbevegelser. Nå, i uke 20, så ligger han helt oppunder navelen på morgenen, men i løpet av dagen siger livmora nedover og han sparker fremdeles mest rett over skambenet. Du kjenner sikkert babyen også, men jeg kunne ikke alltid skille mellom den og tarmbevegelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå