ZamZam Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Prøver å huske hvordan man tok av bleiene på de små, siden det er sånne ting man kunn husker når man står midt i det så jeg tok en liten søkerunde på nettet og det virker som om de fleste venter til barnet er passert tre år før de begynner pottetrenningen. (what??) Selvføglelig får dette til å føle meg helt grusom siden eldstemann var 2,5 år da han var ren ( og han var sen i det miljøet vi ferdes i) og han jeg prøver å pine igjennom dette nå er 19 måneder, målet er å få han ren da han er ca 2 år. Føler virkelig ikke at dette er fortidlig for han selv om han ikke er helt enig enda Det kommer seg nok..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hun var helt tørr rundt 3årsdagen, og selve avvenningen tok ei uke eller så (dag og natt nesten samtidig), men vi begynte å prøve rundt 2 år. Dvs kjøpte potte og doring, prøvde å få henne til å sitte der og ikke minst prøve å få henne til å "servere" noe der, men noe særlig mer enn en fjert kom ikke før hun som sagt nærmet seg 3. Og en periode nektet hun å sitte på både doring og potte, så da lot jeg være å "mase" også. Barn er klare når de er klare enten de er 2 eller 3 eller kanskej til og med nærmere 4 (selv om det vel er sjeldnere). Vi begynte med å droppe bleie og kjøpte kule truser under "formaninger" om at hun måtte huske å si i fra om hun måtte tisse. Og når hun gjorde det var det til stormende jubel og fanfare - hver gang.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Her har potta vært en del av det daglige siden 3åringen var ca 1år gammel, men hun er ikke helt bleietørr enda, går på do/potta hjemme og en og annen gang i barnehagen, men ikke moden for bleieslutt riktig enda, det kan skje neste uke, og det kan skje til våren....får ta ting etterhvert heller, stresser ikke i hvertfall og lar det i hvertfall ikke gå prestige i det som jeg føler en god del foreldre faktisk gjør... 1 1/2åringen går også endel på potta, og jeg setter dem på hver sin potte hver morgen når vi står opp, 3åringen tisser alltid da, mens 1 1/2åringen tisser sånn av og til..
Raych Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Eldstejenta var 2.5, og det synes nesten jeg var litt i seneste laget:) Sluttet nemlig selv da jeg var 21 mnd. Minstejenta har begynt å sitte på doet og hun er 15 mnd nå. Har prøvd doet siden hun var ca året:) Hun synes det er kjempegøy:) Traller og synger og vifter med bena, hehe:) Hun har ikke gjort noe på doet ennå da, men det kommer nok. Synes det er veldig sent å begynne med dotreninga når ungen er 3 år i alle fall.
C&M&H Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Slutta da hun var 2,5 år. Jeg syns også 3 år er litt seit å slutte, men det er barn i bhg som er 3,5 år som fortsatt går med bleie. Men folk får gjøre som de selv vil. I Kina bruker ingen over 1,5 år bleie så å få de tørr rundt to årsdagen går nok fint an!
Petrine C",) Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Gutten her i hus var tørr på dagtid når han var 2,4 år gammel. Tørr på natta en måned senere. Gikk egentlig veldig fort med han, fra å ikke ville gå på tolattet i det hele tatt, til å være tørr...Får beskjed i barnehagen at han er veldig tidlig ute...
MintCondition Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Jenta vår var litt over 2 år da hun sluttet. Personlig syns jeg det virker sært å ikke engang BEGYNNE med pottetrening før de er 3...
Gjest Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Hun var 2 år og et par mnd.. Vi fant plutselig ut en dag at NÅ får det være nok, også ble det et lite intensivkurs hehe hadde veldig lite lyst til å ha to bleieunger..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Nå er det vel ingen hemmelighet at unger er forskjellige og de aller fleste gjør nok det som de synes er best for sine barn- Lillemor her sluttet med dagbleier i sommer, da var hun nesten to. Tok enda to-tre uker før hun ble tørr på natta også. Gikk rett på do, synes potter er ekkelt!
erteposen + 4 Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 ca 2,5-3 år. Inkludert nattbleie.
HTC Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 ca 2,5-3 år. Inkludert nattbleie her også på den eldste. Yngste er nå snart 2 år, hun sitter å dingler på do, vi stresser ikke med det. Antar mellom 2.5-3 år på denne også. Uansett så tar vi det som det kommer. De slutter nok en gang det passer dem, i mellomtiden er jeg passelig oppmerksom på å fange opp signaler som tilsier at dette er hun klar for nå. Ved 3.5år ville jeg tatt det opp som tema med bhg, ved 4års alder ville jeg snakket med legen selv om jeg vet de kan bruke lengre tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå