Gå til innhold

Hei alle sammen, glemte dere litt jeg (SORRY)


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

Snuppa mi kom søndag 26/10 kl 00.51. 4 dager etter termin.

Fødselen var laaaang og treg de første 12 timene pga rier som ikke hadde noe særlig effekt og var uhyre uregelmessige.. Så de ga meg klyster for å sette igang litt action, men det hjalp lite.. Modningsakupunktur hjalp lite, men da slappa jeg av littt så jeg sovnet like gjerne i 30 minutter (riene stoppa opp litt) Så tok de vannet, men det hjalp bare på en liten cm.. så satte de meg på drypp og da begynte det å skje litt.. Så fra 3-6 cm tok det 12 timer og fra 6-7 cm og til hun var ute så tok det 35 minutter :P

 

Hun var 4082gram, 52cm lang og 35,5 rundt hodet. Helt perfekt:)

 

Storebror tar det kjempefint og er så snill og flink med henne, hun er veldig snill og bde ove o spier godt, men så har det bare gått en uke ennå, så mye kan jo snu ;)

 

Lykke til videre til dere andre som venter ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med jenta di!

 

Men jeg må bare si en ting - jeg fikk helt frysninger på ryggen - fordi fødselen din hørtes nøyaktig ut som min siste!!!! Jeg trodde først jeg leste om min fødselshistorie, men siden jeg ikke har skrevet den ned noe sted var det litt rart. Jeg gikk også 4 dager over termin... Jenta mi var 4055 og 53 lang, og 36 rundt hodet, så til og med det var jo veldig likt! Det er bare helt sprøtt.... Ja ja.....

 

får håpe hun er like snill i tiden framover! Og nok en gang - gratulerer så mye! Kos deg med den nyfødte! (kjenner jeg er litt misunnelig jeg - he he, jenta mi ble 8 uker i går....tiden går så foooort!.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, takk for gratulasjoner :)

Det er helt herlig å være tobarnsmamma ;) Mali er kjempesnill, sover godt om natta og spiser ca 2-3 ganger, ellers er hun er drøm på dagen også, spiser MYe, men hun har jo en del å ta igjen da hun gikk ned en god del i starten :/

Imorra kommer helsesøster på hjemmebesøk og til torsdag skal jeg ned å veie snuppa igjen for å se hvordan det går med vekta hennes.

Storebror er fremdeles like stolt av søsteren sin og hjelper gjerne til å vaske henne når vi skifter bleie. Han er så søt med henne at mamma må jo passe på at ikke tårene renner :P

 

Igår fikk hun smake smokk for første gang og den var godkjent :) Hun sovner ikke uten å ammes og det er litt vanskelig i og med at hun våkner når jeg flytter henne så da må hun ammes igjen og etter å ha gjort det noen ganger så gulper hun opp igjen det hun har fått i seg og vil ammes igjen for hun sover jo ikke :P

Så inatt ble det mindre gulp enn vanlig og hun sovnet lettere :) flinke snuppa :) Storebror synes det var stilig at lillesøster har fått smokker, han var nemlig litt bekymra her for noen dager siden fordi jeg sa at lillesøster ikke trengte smokk, han ville nemlig dele sine smokker med henne. snillingen til mammaen sin han :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...