Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg bor i et område hvor et par leiligheten i det siste er solgt til kommunen. En av de unge som bor i en av disse leilighetene har 2 barn og er alenemor. Så langt alt vel.... Men de har de fine møblene hjemme, alt er på stell, masse leker og ting til minste ungen. Hun kjører Bugaboo vogn og jeg traff henne på bussen i forrige uke på vei hjem fra Ikea. Jeg hadde handlet et par ting, hun 3 store poser... Så det var masse dill-dall oppi der. Skal ikke alenemødre som bor i kommunal leilighet ha dårlig råd? Sann jeg ser på de, mannen min også- ser det ut som om de har bedre råd enn oss som tjener 700 000 i året og har stor enebolig med 1,5 mill boliglån på. Jeg er ikke misunnelig på henne for all del, bare undrer............
Gjest Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Kommunale leiligheter er først og fremst for de som har dårlig råd ja. De kan ha fått møblene og tingene donert, eller gitt av noen de kjenner/organinasjon som hjelper vanskeligstilte. Det meste er billig på IKEA. Misunnelig eller? Folk må da kunne ha ting uten at du plages av det...?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Slutt å irritere deg over ting du ikke får gjort noe med. Kan ikke du konsentrere deg om deg og ditt istedet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Her jeg bor leies kommunale leiligheter ut til kommunalt ansatte og/eller "økonomisk vanskeligstilte". Vi blir fx regnet som "økonomisk vanskeligstilte" i gitte situasjoner, jfr. div. søknadsskjemaer jeg har vært borti på kommunen, uten at vi reelt sett er fattige eller mangler noe. Det er en positiv ting at ikke alle alenemødre i kommunal leilighet har dårlig råd, selv om det ikke høres slik ut når man leser det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg tror nok det går an å ha det pent og ryddig hjemme, leker til barna, ordentlig vogn osv. selv om man ikke har råd til å kjøpe noe selv. Kanskje møblene er gamle, men velholdt? Man trenger ikke bo blant søppel selv om man har dårlig råd. Vi fikk f.eks. vogn av min far da vi fikk førstemann, stellebord av min mor osv. Mange har faktisk familie som er flink å hjelpe til, uten at de nødvendigvis betaler huleie/lån for en.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Ikke nødvendigvis. Kommunelege I her i kommunen bor f.eks i kommunal leilighet og han har et par millioner inntekt...
bomsa Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Det er vel et fett om man leier av kommunen eller private? Det betyr ikke at man får støtte av sosialen og er fattige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå