Let's hear it for the boys! Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hvor lenge sto dere på venteliste før dere fikk plass? Vi søkte om plass til klumpen i månedskiftet august/september, med søk om plass fra januar. Har imidlertid ingen forhåpninger om å komme inn før til hovedopptaket. Men noen som kan fortelle meg at de fikk plass midt i året?
Prinsemammaen Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Da gutten vår skulle ut i barnehage (han er nå 2,5 år), søkte vi fra han var 1 år (i mars). Det drøyde og gikk, men i april fikk vi brev om at han fikk plass fra 1. mai! Grunerløkka bydel. Så det er fullt mulig!! :-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 OK! Takk! Vi hører også til i Grünerløkka bydel. Men da venninna mi (som også bor her og har barn på samme alder) ringte og hørte hvor på lista hun sto, fikk hun beskjed om at hun egentlig bare kunne glemme å komme inn før neste høst
Prinsemammaen Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Oj, såpass?? Vi sto egentlig også ganske langt bak mener jeg å huske. Men vi fikk plass for det... Faktisk så fikk alle våre venner med 1-åringer plass uten problemer. Går ut fra at vi har hatt veldig flaks da!
Line_78 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Eldste fikk plass i familiebarnehage i januar for snart to år siden. Da var han ett år, og vi søkte ham inn fra januar, så sto vel egentlig ikke på venteliste i det hele tatt. Han begynte i en større barnehage nå i august, og lillesøsteren kom inn der på søskenprioritering (privat barnehage) fra hun er ett år (født i desember). Så vi har vært veldig heldige, har fått plass når vi trengte det med begge to, selv om de er født på vinteren (og dermed helt "feil" i forhold til hovedopptaket).
Gjest Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Jada. Tre ganger til og med. Ring de private.
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2008 Slenger på et tilleggsspm... Hvor lang tid i forveien fikk dere beskjed om opptaket? Saken er den at jeg ikke har noen jobb å gå til i skrivende stund, så jeg må begynne å søke snart (hvis han kommer inn i januar). Men hvis vi må vente i flere mnd, stiller det seg litt annerledes.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Jepp! Jenta mi fikk plass i februar, vi fikk beskjed litt før jul. Det er privat bhg, men likevel - alt er mulig :-)
BettyBoob Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 sto ikke på venteliste - fikk plassen på førstevalget. men så er jeg alene med ham - og ble prioritert den gangen.
Gjest Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Vi fikk begynne "i går" om vi ville, og gjorde det den ene gangen, de andre gangene betalte vi fra vi fikk opptak og starta når det passa oss.
Let's hear it for the boys! Skrevet 3. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2008 Huff, dette er tricky. Jeg vil jo gjerne bli hjemme med ham, men samtidig blir vi alle veldig glade hvis han får plass når han blir 1 år. Jeg begynner å merke at jeg trenger noen utfordringer, og hvis jeg blir gående hjemme i nesten ett år til, blir jeg fullstendig gal! Eller tilbakestående...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå