Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så at du skrev i innlegg under her at babyen din sov max 2x30 min på dagtid. Gullet mitt på 2 mnd er også sånn. Han er skjønn og blid (sur som bare det frem til ca 6 uker) og legger på seg og alt, men sover altså aldri på dagen og er veldig selskapssyk. Elsker jo å være sammen med ham, men det hadde vært deilig om han tok seg en lur i ny og ned så jeg kunne få gjort noe.. Begynte barnet ditt å sove på dagen etterhvert?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Beklager at jeg ikke fikk svart før. Jenta vår ble født 3 mnd prematurt og de premature skal etter rett sove mye mer enn en baby født til termin. Så da vi fikk henne hjem etter 3 mnd på sykehuset fikk vi beskjed om ikke å bli redde dersom hun sov hele tiden.

De første fire mnd etter at hun kom hjem sov hun kun 2x30 min på dagtid. Vi fikk sjokk og kontaktet ALLE (dvs sykehus, helsestasjon, fysioterapeut etc). Alle hadde det samme svaret; ettersom hun er født så prematurt er det uvanlig, men det forekommer. Videre sa de at enkelte barn bare ER sånn (mer vanlig blant barn født til termin) og så lenge de er blide, fornøyde og legger på seg så er det helt ok:) Det at de trenger så lite søvn er da bare et tegn på overskudd:)

Nå er datteren vår 7 mnd korrigert, dvs det er 7 mnd siden vi fikk henne hjem fra sykehuset. Etter de fire første mnd har hun begynt å sove mer og mer på dagtid og sover også mer på natten. I dag har hun feks sovet 1,5 t, 1t og 1t (våkner nå!) på dagtid:) Så ja, hun begynte å sove mer etterhvert, men for oss tok det litt tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...