Gå til innhold

Vil det påvirke barnet mitt negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer?

Jeg får svangerskapspenger fordi jeg har farlig, kjemisk arbeid, og er gravid i uke 18. Har beholdt barnehageplassen til mini, for han koser seg så veldig i barnehagen. Men jeg orker ikke å sende ham dit, vil heller ha ham hjemme med meg. Han er 19 mnd, og har bare gått i barnehagen siden august. Vil det påvirke ham negativt om jeg tar ham ut av barnehagen og har han hjemme til han er 3 år? Er redd han kommer til å få vansker med å begynne igjen, for det var ikke akkurat problemfritt sist... Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det skader barnet ditt at du tar han ut og er hjemme. Har han det koselig der og trives er jo det kanskje litt egoistisk siden hans behov for sosialisering øker i mnd. som kommer, og det er ikke så spennende å være hjemme med en mor og et nyfødt barn. Hadde søkt om redusert tid og gitt han korte dager. Av erfaring vet jeg at det er travelt å få god nok tid til en 2 åring når en har fått en liten en.

Skrevet

Jenta mi er 17 mnd, og jeg går også hjemme 23 uker på vei.

Jeg lar henne være i barnehagen jeg, som du sier koser hun seg veldig der, løper inn om morgenen. Men hun har ikke fulle dager da, leverer henne halv ti, også henter jeg henne etter at hun har sovet, så hun er hjemme mellom klokka to og tre igjen. Jeg tror vi begge har godt av det..

Jeg får hvilt meg litt og puslet med litt husarbeid og hun får lekt med de andre barna og har det fint i barnehagen noen timer.

Men har lav terskel for å gi henne en fridag da, om hun er litt trøtt og lei, litt forkjølet e.l. får hun være hjemme med meg.

Skrevet

Ville latt han gå i barnehagen.. men hatt korte dager der.. Lange morgener og hente han tidligere en vanlig. Kanskje 3dager i barnehage.. sånn at han får kort uke, og langhelg. Ville nok ikke kuttet ut barnehagen helt.

Da får han vært i barnehagen, lekt med venner og sosialisert seg, men får og vært mer med deg og baby, mens du allikavel får tid med kun babyen.. :)

Skrevet

jeg tror ikke det vil påvirke barnet ditt. sikkert stas å være hjemme med mamma!!!:) dere kan jo gå på åpen barnehage eller noe innimellom. det er bare når han er liten du har sjangsen til å være hjemme med han, tiden kommer alt for fort hvor dere omtrent ikke ser hverandre i hverdagen:)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt han helt ut, men hatt han bare 50-60% eller noe.

Korte dager liker jeg ikke helt, fordi barnet har godt av å få være med på hele dagsrytmen, både frilek, samlingsstund, måltid, utelek osv. Men går jo an å korte dagene litt på ettermiddagstid og hente han litt tidligere. Alle barn har godt av å være i barnehage - der har de jo lekekameratene sine - og de utvikler sosial adferd, i tillegg til en million andre positive ting. Men ha han gjerne hjemme noen dager, men pass på at det ikke blir to uker i slengen, da kan det bli litt problemer å få han tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...