KR0705 Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg har lagt på meg 4,5 kg og er 24+2 i dag. I begynnelsen var jeg litt bekymra for at jeg ikke skulle gå opp i vekt. Legen min kommenterte det helt tida. Men bare siste 14 dagene har jeg nesten gått opp 3 kg... Hjelp...
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei! Ikke bekymre deg! vekten ordner seg! noen legger ikke på seg i det hele tatt, så lenge magen vokser er alt i orden! jeg er 16 uker og har gått ned 13.5 kg... Lykke til!
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 jeg er tvillinggravid og i uke 27, har lagt på med 7 kg og synes det er perfekt! Synes ikke andre steder enn magen og litt på rumpa! Ikke stress med vekten, det er så forskjell på folk. Er du tynn legger du på deg mer enn om du er tykk, og barnet tar mat fra kroppen din uansett så det er bare du som blir litt skranten i så fall..barnet har det bra!!
CrazyCat Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Jeg er 22+2 og har lagt på meg 3,5 kilo.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Eg er 24 uker i morgen:) å har gått opp 3 kg, håper på at eg går jevnt opp slik som eg har jort siden uke 18.. Lykke til videre
syngejente Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 4,5 kilo er jo ganske lite.Du er jo over halveis i svangerskapet. Jeg er i uke 23 og har gått opp 10 kilo.5 av di kiloene kom i 3-4 mnd. Nå har det stått stille i 3 uker.Spiser normalt og går tur.Jordmora sa jeg hadde normal vektøkning. Noen legger på seg tidlig i svangerskapet og andre seint. Snakk med legen eller jordmor hvis du er for opptatt av vekta.
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Jeg er i uke 24 og har gått opp 3kg. Det er jo veldig individuelt ang. dette med vektøkning da..så en kan nesten ikke sammenlikne seg med andre
smilan Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 9,5 kg opp her når jeg var hos JM på fredag. Da var jeg i 24+3
KR0705 Skrevet 3. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2008 Takk for alle svar jenter Er bare bekymra når jeg ser jeg har gått opp 3 kg på litt over 14 dager. Får de hvordan det går framover. Kan jo hende det stopper opp litt også. At det går noen uker før jeg legger på meg igjen...
Gjest Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 8 kg... litt mer enn på samme tid forrige gang ja...
Smock Skrevet 4. november 2008 #11 Skrevet 4. november 2008 Er 23+1 og har gått opp rundt 6 kilo og er fornøyd med det. Har stort sett lagt på meg rundt magen og puppene. Ser ordentlig gravid ut nå og når kiloene legger seg på magen så gjør det liksom ikke noe... Har vært veldig engstelig for at jeg skulle komme til å legge på meg veldig mye da jeg alltid har slitt med å klare å få av ekstra kilo og jeg skjønner så altfor godt til de bekymringene som sikkert de fleste av oss gravide har i forhold til kropp og vekt. Jeg klarer fortsatt å trene minst 3 ganger i uka (+ gåturer) og spiser sunt med enkelte utskeielser. Har funnet ut at jeg skal slutte å bekymre meg og er bare superglad for at jeg enda ikke har begynt å slite med rygg eller bekken! Når jeg kjenner spark og skikkelig liv der inne så vet jeg at babyen har det bra og da blir liksom vekta mi ganske så underordnet Vi jenter er så utrolig flinke til å bruke energi på å bekymre oss for kropp og utseende (er sikkert blant de verste selv!) - skulle ønske vi kunne blitt litt flinkere til å klare å gi f... i slike (egentlig) ubetydelige ting! Noen strekkmerker, litt løs hud eller noen +kilo er vel egentlig en liten pris å betale for en sunn og frisk liten baby!
Gjest Skrevet 4. november 2008 #12 Skrevet 4. november 2008 jeg er bare i uke 20+4 og har lagt på meg 6kilo.. hjeeelp. sist la jeg på meg 28kg totalt men gikk av meg alt sammen og enda et par kilo. (hadde "bare" lagt på meg 15kg et par uker før jeg fødte, også kom de siste 13kiloene på to tre uker- mye vann da ja. jeg er forberedt på det samme denne gangen- selv om jordmor ikke tror jeg kommer tilå legge på meg like mye..... jeg tror det. hehe, men det hadde hvert deilig å slippe da:)
Epiny Skrevet 4. november 2008 #13 Skrevet 4. november 2008 Jeg er i uke 24 og har gått opp totalt 4 kilo, men to av dem har kommet de siste to-tre ukene. Tror det er helt normalt, jordmors kommentar var i hvert fall at "alt er helt perfekt".
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Jeg har lagt på meg 5 kg og er i uke 20. Jeg hadde slanket meg før jeg ble gravid så jeg var nede på min vekt før vi begynte å prøve (og ble gravid med en gang) La nemlig på meg 20 kg sist svangerskap og tok bare av meg 10 kg etter fødselen og der stoppet det gitt. Så nå er "storebror" 2 år og jeg har brukt det siste året til å sakte men sikkert tatt av meg de siste 10 kg. så ble jeg på normalen før dette svangeskapet, noe som var målet. Så tror nok 5 kg. er ok for meg nå. Vi er jo forskjellig bygd og bærer ulikt derfor legger vi på oss ulikt og.
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Så lenge barnet er friskt er ikke de kiloene så vikgtige. Sist la jeg på meg 28 kg og 10 av dem var igjen da jeg ble gravid igjen. Nå er jeg i uke 25 og har gått opp 3 kg. Unner ikke min verste fiende de psykiske problemer jeg fikk angående vekta etter fødsel. Jeg hater kroppen min. Fra 55 kg til 83, får tårer i øynene bare jeg tenker på det. Nå passer jeg på hva jeg spiser men det er ikke enkelt med sv.diabetes og man legger på seg så lett av det, jeg legger på meg av vann.
83nina Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Jeg er i uke 22 og gått opp 5 kilo, men hadde 5 kilo å ta av fra forrige graviditet... Gikk opp 20 kilo, men de går fort ned igjen, så er ikke så veldig bekymra. Så lenge du vet med deg selv at du spiser bra og holder deg i form bør du ikke bekymre deg for vekta. Av mine 20 kilo var 5 fett, 10 mistet jeg på sykehuset, 5 gikk ned de 6 ukene etter fødsel;)
KR0705 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 5. november 2008 Ja ser at det er veldig forskjellig fra person til person. I begynnelsen "kjefta" legen min på meg for at jeg ikke la på meg, men nå har vekta gått så fort opp. Får tenke på hva jeg spiser og gå turer med den lille når han kommer. Kommer jo noe godt ut av det hele heldigvis. Skal på ultralyd i morra for å se gutten vår. Forrige ultralyd veide han over gjenomsnittet så blir spennende å se i morra TAKK for alle svar jenter Ha en fin dag!
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 5. november 2008 #18 Skrevet 5. november 2008 Jeg har gått opp 4,5 er rundt 20 uker. Men har ikke lagt på meg no særlig før de siste par ukene...Men da har jeg også vert konstant sulten!! Så lenge en ikke overdriver spisingen og "spiser for to" spiser sundt og bra så er det vel ingen fare på ferde..Men vist en legger på seg mye fordi en spiser mye søtt,snacks så gir vel ikke det no god næring for barnet likevel..) kose deg på ultralyd imorgen ;o)
KR0705 Skrevet 5. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 5. november 2008 Nei har heldigvis ikke fått dilla på søtt, men mandariner og appelsiner går ned på høykant. Sammen med appelsinsaft... He he... Mannen min ler av meg, drikker appelsinsaft på lørdagskveldene i steden for cola. Gleder meg SÅ til ultralyden i morra Takker masse for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå