Gå til innhold

Lightergass - om noen sniffer det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. hva skal du da se etter, og lukter det noe av den som sniffer det? Hvordan gjøres det?

Hva kan evt skje med den som sniffer? farer for personen, virkning osv.

Litt bekymret her, kan du si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke lukta på lightergass før er det ikke sikkert du kjenner det igjen. Det lukter rus, men det er jo ikke sikkert det sier deg noe:) Rusen går svært fort over og brukeren kan være veldig sliten etterpå. De ser helt hjernedøde ut når de er på rusen. Klarer antageligvis ikke å si noen ordentlige ord. Mest "øøøh" og "eeeeh"

Det som kan skje er at personen dør eller blir hjerneskadet og det er en reell fare, ikke bare noe tull de rettskafne finner på. I min hjemkommune var det populært en stund når jeg var tenåring og vi mistet 2 gutter på 14 og15 på en eneste sommer til denne rusen.

Se bare etter om det er noen bokser med lightergass i sekken/soverommet/andre steder personen oppholder seg, se etter tegn på brente hår/skjeggstubber. (hender de er morsomme med hverandre og tenner på på utpust) og generelt på endringer i oppførsel

Skrevet

Takk for svar.

Nei, jeg vet lite om annen rus enn alkohol. Derfor er alt annet litt vanskelig, kan du si.

Det er jammen tragisk at ungdommer gjør slike ting. Men det har vel med at de tror de er uovervinnelige, og at slike ting skjer bare med andre?

Kan det bli brukt lightere, eller er det bare sånne bokser? Kan de bli litt sotete rundt nese/munn om de tenner på ved utpust?

HI

Skrevet

JA, ungdommer tror jo som regel at de selv er usårbare. Man kan bruke lightere, men det er oftest ikke nok, de som er drevne gidder ikke det. Man kan bli sotete rundt munnen.

Ta forresten en titt på rustelefonen.no

Mange svar og tips her.

Skrevet

Takk for linken:)

Jeg har snakket med politiet for råd nå. Eneste var å snakke med tenåringen, egentlig.

Tror jeg skal ringe til den rustelefonen og høre hvilke råd de har der.

Vanskelig er det.....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...