Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg er i uke 27-28 og har den siste tiden vært så sliten. Da jeg ble gravid målte de blodprosenten, var litt lav men lå innenfor normalen. Nå lurer jeg på om den kan ha falt i løpet av svangerskapet siden jeg er så sliten. Blir også veldig fort anpusten/tungpustet. Det er vel helt naturlig utover i svangerskapet, men noen dager er jeg jo helt gåen og får ikke gjort så mye annet enn å ligge..
Gjest Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Den kan ha falt, men det kan jo være så enkelt som at du gjør for mye. De fleste trenger litt mer hvile under graviditeten selv om kulturen vår nesten krever at du skal være 100% som du er når du ikke er gravid. Jeg ville hvertfall fått meg en legetime og sjekka. Kanskje du bare får beskjed om å sove mer da...
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Har de bare målt bp en gang hos deg?? Hos meg har de målt hver kontroll både denne graviditeten og sist Det er jo vanlig at bp synker iløpet av svangerskapet. Synes du skal be legen ta en blodprøve av deg jeg
Gjest Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Takk for svar! Ja, det er kun målt en gang på meg, da var jeg ca 10 uker på vei.. Så regner jo med den har sunket øitt da. Snakket med en legesektretær hos legen og spurte om jeg kunne komme inn å ta en ny prøve i morgen, men hun mente jeg bare skulle begynne med jern nå. Så jeg får dra på apoteket og spørre litt der.
lille sprelle Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 man blir sliten av høyt blodtrykk også. Føler du deg ekstra slapp og sliten, kan du jo be om at de på hs eller på legekontoret måler blodprosent og blodtrykk. høyt blodtrykk er jo skummelt med tanke på svangerskapsforgiftning. Noen merker det veldig godt om man har, mens andre merker lite. Mål heller en gang for mye enn en gang for lite. Du er jo snart i mål! (ble selv lagt inn i uke 33)
Gammelamazon Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Fullt mulig du har lite jern. Tror det var rundt de samme tidene jeg også opplevde å være særdeles trøtt og sliten. Fikk jordmor til å sjekke hb, og da hadde blodprosenten falt fra rundt 14 i uke 14 til 6,9... Rett på jerntabletter da, ja;-)
MammaTil2 Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Du kan også ha tomme jernLAGER uten at det vises nevneverdig på blodprosenten. Be om å få sjekket begge deler! Jeg har veldig lite jern i kroppen, men blodprosenten bruker å være fin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå