Mille og baby :) Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg jobber som bartender, og har begynt å slite fryktelig med ryggen. Er dette grunn til å sykemelde meg? Jeg sliter også med magesmerter bare noen minutter etter at jeg har stengt baren og ting roer seg. Jeg har jo helst ikke lyst til å sykemelde meg. Jeg kunne ha fortsatt i den ene bartenderjobben jeg har, men jeg klarer ikke den andre. Går det sykemelde seg fra bare en av jobbene? Eller burde jeg sykemelde fra begge? Jeg hater å ringe sjefer og si jeg ikke kan jobbe, men jeg føler jeg må. Er så mye greier. Kvalme, låsninger helt plutselig i lyskeområdet,vondt i ryggen, urinveisinfeksjon og fryktelig trøtt. Jeg syntes så mange er i jobb så veldig lenge, men jeg vet liksom ikke hva som er vanlig i den type jobb jeg har.
Mille og baby :) Skrevet 3. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. november 2008 glemte å skrive at jeg er 14 uker på vei.
Kvinne22 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Dersom du føler det blir for mye for deg så sykemeld deg. ER selv sykemeldt 50 '% og kommer nok bare til å øke det utover i svangerskapet. Er enda bare 20 uker på vei. Grunnen er at jeg sliter med å få i meg nok mat, utrolig sliten og nå har jeg begynt å kjenne det i ryggen. Kjenner det går mye bedre etter jeg trappet ned i jobben. Hadde ikke lyst fordi jeg følte jeg klarte det jo selv om det tok alt jeg hadde av krefter. var legen min som sa stopp. Nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på men et lite barn. Ikke vits å risikere noe. Hvertfall ikke vær redd for å sykemelde deg dersom du føler for det.
*juble juble* Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Jeg for min del er sykmeldt 100% kommer meg nok ikke tilbake på jobb heller. Dette er mitt 4 svangerskap, og vært fryktelig kvalm. må ha igjen noe energi til de hjemme og ikke minst veslepoden i magen. Mine første svangerskap var jeg ikke sykemeldt en dag, men presset meg på jobb hver dag i svangerskapet....og fikk ikke noe igjen for det, annet enn en utslitt kropp før fødsel. Jeg syns kvinner skal høre på kroppen sin, og tenke på seg selv og bebisen sin med god samvittighet! Dette er jo en veldig spesiell tid som man skal ta vare på, og i forhold til ett helt yrkesaktivt liv er det bare en kort periode. Lykke til
birrisj05.02.09 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg jobber fortsatt 80% +++, og skal vel greie å holde ut en stund til.. Er 26+4. Men kjenner at det begynner å bli litt tungt å jobbe med barn.. løfting, skifting, tempoet osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå