Gå til innhold

Dere som har født og ikke revnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde dere noe spesielt i forkant av fødselen? drakk te, tøyde, smurte med olje? hvilken stilling fødte dere i?

tenkte bare at hvis det er noe jeg kan gjøre så vil jeg prøve det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Dobernut
Skrevet

har ikke revnet noen av gangene på tross av styrtfødsler. Kan ha sammenheng med små barn, men tror hovedpoenget er at når jordmora sier ikke press, så slutter man. da må huden få strukket seg litt. Det har i hvert fall jeg gjort.

Skrevet

Lyt til JM, som Dobernut sier, Om du presser uten å få beskjed da er der mye større risiko for å revne :)

Tror ikke olje og slikt gjør noe forskjel. Ikke være red for å revne du merker det ikke (ikke så greit å blive syet etterpå men ellers går det bra)

Min første fødsel revnet jeg lite, andre gangen ingenting. Har mye å sie med en bra JM :)

Skrevet

Jeg sydde to små "pyntesting".

Masserte/tøyde med mandelolje i to minutter hver dag de siste par ukene før fødsel, tok bringebærbladkapsler og tre behandlinger med modningsakupunktur (siste også med igangsettingsnåler). Fikk rier samme dag som siste akupunkturbehandling, fødte en uke før tiden og hadde en rask, grei fødsel uten smertelindring.

Jeg vet ikke hva av dette som har sammenheng med hverandre, men jeg tør ikke droppe noe av det denne gangen.... :-)

Skrevet

jeg håper virkelig på en god jordmor, som er flink å veilede meg.. og er veldig forberedt på høre på henne, men det høres så vanskelig ut å holde igjen når man vil presse.. er så redd for at jeg ikke skal klare det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...