Gå til innhold

Hvordan stilles ADHD diagnose?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert feil; men hørte at for å få ADHD diagnose så svarte foreldre på 10 spørsmål angående barnet. Hvis det var 7 ja så fikk de diagnosen. Dette må være feil! Altfor enkelt.

 

Dere som kan dette; Hvordan gjøres det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det foregår hos BUPP eller PPT.

 

Du kan vel gange mengden spørsmål med ca 100;) Og så skal skole/bhg svare på noe av det samme.

 

Og så er det evnetester(noen er på IQ), og observasjoner i bhg/skole.

 

Det er en omfattende kartlegging av alle sider ved barnet, faktisk helt fra svangerskapet.

 

Og så blir alle milepæler kartlagt(om barnet har nådd disse), som å sykle på trehjuling, gå, snakke, osv osv....

 

Det tar faktisk flere måneder og mange, mange timer på å komme frem til en evt diagnose.

Skrevet

Det er en lang prosess før man kan sette en ADHD-diagnose. Noe av grunnen er at mange av symptomene kan forveksles med sosialt mistilpasning.

Jeg er ganske skeptisk til å sette slike merkelapper på barn,spesielt når det gjelder små barn

Skrevet

Betryggende å høre! Trodde egentlig ikke på den som sa det heller, men orket ikke å gå inn i en lang diskusjon.

 

Enig med siste tråd at man skal være varsom med å sette slike merkelapper på små barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...