Felicia* Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Vi reiser snart på ferie til NY. Noen som har noen gode tips til hva man bør prioritere å oppleve(skal være der fire dager.) Serverdigheter? Resturanttips? Shoppingtips? Noen som vet om det lønner seg å kjøpe kosmetikk der kontra på Tax-free på flyplass? Hva hadde stått på din shoppingliste hvis du skull dra til NY nå?
cherry coke Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Heldige du!! -spis verdens beste asiatiske mat på TAO (bestill bord en mnd i forveien) - spis dessert på Serendipity - bruk en dag i Brooklyn og ta en tur til Greenwitch Village - shop billige designerklær på Century 21 - ta fergen til Frihetsstatuen. Fin tur, men ikke nødvendig å ta touren inne. - Central park er jo et must å få med seg - Natur-.historiske(?) museumet er fantastisk! Dinosaurer osv=) -det selges billig kosmetikk på omtrent alle drug-stores der borte.
cherry coke Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 http://www.c21stores.com/#/home/ http://www.taorestaurant.com/ http://www.serendipity3.com/main.htm
brooklyn Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hvis du skal i empire state, ville jeg gjort det sent om kvelden. Vi var oppe en halv time før stengetid. Nydelig utsikt, NYC by night, lite folk og rett og slett mye bedre enn å stå i kø timesvis på dagtid. Staten Islad Ferry er gratis, hvis du bare vil suldre forbi frihetsgudinnen på avstand. Jeg ville også gårr på century 21, mye bra der:) Å gå på bloomingdales er greit nok det, men jeg har aldri kjøpt noe der, bortsett fra en liten sminkepung. Passer ikke til mitt budsjett. SMinke kan kjøpes på alle mulige duane reade (LOVET IT!!!) drugstores rundt om i hele byen. JEg hadde virkelig hamstret smertestillende om jeg skulle dit nå Tylenol PM, advil PM, herrlig! Det er som paracet bare at man blir trøtt av det! på 34 gate, er det masse masse masse bra butikker. Nine west, taylor, express, forever 21, HM, payless, ann taylor loft, butikker med masse kjempeflotte klær til overkommelig pris. Min husbond og jeg (nar vi datet) hadde fast fredagsdate på Dallas BBQ. Der spiste vi spare ribs og drakk kjempesvære drinker. Billig og bra. (kommer jo an på hva slags mat dere liker). På mange ulike pubber kan man også kjøpe seg mat, og det koster i det store og hele mindre enn på fancy restauranter. hvis dere bare skal ta en kaffe og slappe av, ta turen inn på en barnes and noble, finn dere noen blader og kjøp kaffe, og sitt og les og slapp av, før dere setter bladene på plass igjen:)
lambchop Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Dropp Frihetsgudinnen hvis du uansett ikke vil ta touren. Ta heller gratis ferje over til Staten Island, da ser du gudinnen på veien. Flott båttur! Spis verdens beste burger på Burger Joint, ligger inne i Le Parker Meridien Hotel i Midtown. Gå på jazzclub En rusletur i Central Park, som nevnt over. Ta noen cocktails i "The View", en roterende skybar i toppen på Marriot Hotel (artig å pynte seg litt ) Spis en pretzel på gata Å få med seg en skyskraper er et must. Empire State eller Rockefeller Center
hundemamma ♥ Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Jeg anbefaler å dra på MoMa - Museum of Moderm Art. Det er et museum man ikke bør gå glipp av. Våger å påstå at det er like interessant for kunst elskere som "vanlige." Anbefaler også som en annen her det med dinosaurene mener å huske det het Natural History Museum. men begge de museumene er gigantiske og man trenger mye tid der. The Metropolitan Museum of Art og Guggenheim er også fantastiske. Jeg vet ikke om jeg anbefaler Empire State Building i det hele tatt... Dersom det er veldig kø hadde jeg droppet det. Aner ikke hvor mange sikkerhetskontroller og heiser det var til toppen men man må beregne goood tid. Tavern on the green i Central Park....verdt å ta en lunch eller kaffe. Men det lukter hest der bokstavlig talt. Er der hestene er plassert, de som man ser gå i gatene på film hehe Av butikker ville jeg gått på Barneys, Saks om så bare for å tittet. Man finner ikke noe som ligner i Europa. Kanskje Harrods men jeg ville dratt og tittet og jeg vil også anbefale dere å gå på 5th avenue bare for å se. Det er ikke bare dyre butikker der men også vanlige high street butikker som Armani Exchange, the Gap o l Paragon - sportsbutikk som har så og si alt. www.paragonsports.com så kan du se om det er interresant. Jeg hamstret North Face til en veldig billig penge. Bra service også. Macys - der kan du gjøre mange kupp. Husk å ta med legitimasjon på at du bor utenfor NY og da helst pass. Spør etter kontoret der du får et kort/bevis på at du IKKE er NY residence holder. Kortet gir deg 15% rabatt på alt utenom smykker og kosmetikk. Victorias Secret.....apex undertøyet er veldig bra samme med Very sexy serien. Sephora der får du tak i alle sminketingene som man leser om i blader. De selger også GO SMILE B1 Formula tannblekesett som faktisk funker. Det Jan Thomas sverger til, ikke at det gjør det bedre men det virker faktisk og er enkelt i bruk. Selges også i Sehora i Europa men de har ikke B1, det sterkeste. Må selvsagt til USA for å finne det hehe. Jeg har prøvd begge settene. Ta en drink på W hotel oppe i baren. Ligger nesten midt på Time square. Dette er veldig turist ting jeg har ramset opp men tror faktisk at å¨den korte tiden dere skal være der, at jeg ville gjort akkurat det. Uansett byen er fantastisk!!! God tur
cherry coke Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/American_Museum_of_Natural_History Du må bare besøke dette museet..Vakkert=) Og goood tur!! Byen er helt utrolig=)
hundemamma ♥ Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Cherry coke!! Var det jeg mente. Jeg kunne vært der en hel dag.
baby_ducky Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Jeg bor i New York, på Manhattan. har bodd her i mange år og kan nok gi deg en del tips:) Men det er enda enklere hvis du kan si litt mer om hva du liker. Hvis man feks bare har en langhelg her, er det lett og bare stresse rundt for og se alle museumene og butikkene etc som mange anbefaler. Men NY har så mye mer og tilby. Selv liker jeg Soho for og handle, men ville faktisk heller satset på en lang hard shoppingdag kanskje på Woodbury Outlets, eller Queens Mall, enn og bruke masse tid på Manhattan. Blant annet på Century 21 er det utrolig mye folk til alle døgnets tider. Spesielt like før jul, og da bruker man tid man ikke har nok av. Ang restauranter har jeg engang hørt at det er over 10000 spisesteder på Manhattan:) Hvis du kan si litt om budsjett og hva dere liker kan jeg komme med noen anbefalinger. Vi har spist på alt fra Waldorf Astoria og Rainbowroom til de ekleste plasser i East Village(dere burde absolutt ta en tur til East Village:) Og veldig mange plasser midt i mellom. Kosmetikk er best og handle på blant annet Sephora kjeden, mens hårprodukter er billig på Duane Reade etc. Severdigheter....hmmmmm. For og være ærlig ville jeg satset på en to timers båttur med Circle Line. Ta bilder, lek turist mens dere tar en kald øl og en Pretzel. Uansett hva dere gjør blir turen bra hvis dere er posetivt innstilt til 4 millioner mennesker på en liten øy, og mye inntrykk. Og ikke minst bare gå rundt omkring. Jeg elsker byen:)
Felicia* Skrevet 5. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2008 Tusen takk for supre tips så langt! (dytter..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå