Gå til innhold

navnefest og faddere??


Anbefalte innlegg

Gjest MiniMagenMin
Skrevet

vi skal ha navnefest, og ikke dåp til vår lille...

og ønsker å ha to faddere til vårt barn. gud foreldre blir det selvsakt ikke, fordi det hører til kirken.

men hva med faddere? hvilken betydning og hensikt har en fadder?

er det vanlig å ha faddere uten å døpe barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde humanistisk navnefest til vår lille. Der opererer de ikke med gudforeldre/faddere, men vi kunne derimot velge ut 'vitner'. Disse fikk navnene sine trykt på navnetavla, sammen med barnets og foreldrenes navn.

De har ingen formelle oppgaver slik som i kirken, så det er egentlig bare avhengig av hva dere legger i det selv.

Men det er kjempekoselig å ha noen voksne som er ekstra spesielle for småtten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...