Gjest MiniMagenMin Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 vi skal ha navnefest, og ikke dåp til vår lille... og ønsker å ha to faddere til vårt barn. gud foreldre blir det selvsakt ikke, fordi det hører til kirken. men hva med faddere? hvilken betydning og hensikt har en fadder? er det vanlig å ha faddere uten å døpe barnet?
snartentil:) Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Vi hadde humanistisk navnefest til vår lille. Der opererer de ikke med gudforeldre/faddere, men vi kunne derimot velge ut 'vitner'. Disse fikk navnene sine trykt på navnetavla, sammen med barnets og foreldrenes navn. De har ingen formelle oppgaver slik som i kirken, så det er egentlig bare avhengig av hva dere legger i det selv. Men det er kjempekoselig å ha noen voksne som er ekstra spesielle for småtten
Krissy78 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 http://www.human.no/templates/Page____220.aspx Her finner du masse info om navnefest og det som du lurer på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå