Kristinanutten Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg har det siste døgnet kjent ganske sterke stikninger i høyre side, i lysken. Kan det være kynnere? Noen som har hatt kynnere og som kan beskrive hvordan det føles?
Fireblade Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei, Jeg hadde veldig mye kynnere i mitt forrige svangerskap, men det var mest de siste månene. De minner om litt sterke mensturasjonssmerter som kommer og går, og hvis jeg ikke husker feil så var det mest når jeg satt meg ned og slappet av og at de gav seg når jeg gikk litt. Kynnere er sammentrekninger i livmoren, det du beskriver høres mer ut som livmoren som vokser og strekker seg. Håper det var til hjelp:)
Kristinanutten Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Takk for svar! Det høres jo rimelig ut at det er livmoren som vokser. :-) Lykke til med den lille parasitten!
Mia29 Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Enig i svaret du alt har fått. Siden hun som svarer sier hun fikk kynnere sent i svangerskapet kan jeg tilføye at mine begynnte å komme i 17. Kommer litt til og fra. Varierer i styrke og intensitet. Kjenner de over symfysen og oppover og ut på sidene av magen. Akkurat som om hele "magen" strammer seg og blir stiv og hard en liten stund. Noen ganger er det ubehagelig og jeg vil helst sette meg/legge meg ned. Andre ganger er det mindre merkbart, bare slik at jeg kjenner det er noe som skjer der nede.
to_tette? Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 hei jeg hadde kynnere fra uke 12 og hele resten av svangerskapet forrige gang, denne gangen har jeg ikke merket noen enda, i 15.uke. kynnere kjennes ut som akkurat det det er, "krampe" i livmoren. det er livmoren som trekker seg sammen for å trene seg opp til fødselen. når du har kynnere, blir livmoren hard som stein, og du kjenner den veldig godt fra utsiden. det hjelper å sette seg ned eller "stoppe opp litt" det kjennes.men skal ikke være smertefullt det du har er sikkert ligamentsmerter, eller "voksesmerter" livmoren vokser, og båndene den "henger" i strekkes, dessuten så har jeg kjent noen ganger selv, at hvis jeg beveger meg brått, vrir meg på en måte, så får jeg "strekk"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå