Lykketroll med 2 småtroll Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei jenter!! Jeg har en liten gutt som har ligget i seteleie. Grunnet dette (og at min søster hadde pute) skal han inn til ul av hoftene om 1 uke. Er det sånn at de fleste setebarn får pute? Håper alt er bra og at han slipper. (alt var fint på legekontrollen på sykehuset, men de valgte alikevel ul...)
Heaven har født::) Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei:) Jeg har også ei søster som hadde hofteleddsdysplasi, hun lå både i gips og strekk i 9 mndr. Og det er flere i familien som har hatt dette også. Fikk ei jente i seteleie i fjor, og hun var også på ul av hoftene. Alt var helt supert, så vi slapp pute:)
Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hadde en gutt i seteleie, men han slapp også pute. Ble riktignok snudd ei uke før fødsel...
Mamma til to tette Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 fikk gutt som lå i sete nesten hele svangerskapet, slapp pute. Han har nok vært litt treigere, ikke så sterk i overkroppen mener fysioterapeut men absolutt ikke noe alvorlig. Var litt sen med å krabbe, gå osv men egentlig ikke utenfor normalen. Er en utrolig aktiv gutt på 18 mnd nå.
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Jeg ble født i seteleie, og måtte ha pute. Men både min far og min kusine måtte ha pute selv om de ikke ble født i seteleie, så hofteleddsdysplasien min kan også være pga arv...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Nå har jeg ikke noen som er født i seteleie, men fikk alikevel en jente med alvorlig grad av hd, som ble oppdaget rundt 8 uker etter fødselen. Hun fikk på skinne, og hadde denne dag, og natt, i 3 1/2 mnd, og var etterpå helt bra =o) Så ofte blir de bra veldig fort, dersom det oppdages tidlig, så det er godt han skal på UL =) De merket forresten ingenting, verken på sykehuset, eller hos helsesøster først. Var en turnuslege, som syntes hun hørte et "knepp" og syntes vi burde sjekke det, for sikkerhets skyld. Heldigvis gjorde vi det! Har ingen ellers i slekten, som har hatt dette =/ Lykke til!
LilleStjerne Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Hei! Datteren min satt også i seteleie. Jeg fikk beskjed om at alle barn som har sittet i sete tas det ul av for å utelukke hofteleddsdysplasi. De får heller ikke tatt lengdemål av babyen fordi de ikke vil rette ut bena. Vi trengte ikke å bruke pute og har heller ikke hørt om noen som trengte det. Lykke til!
yummy Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Min jente ble født i seteleie, samme med babyene til to venninner av meg som fødte omtrent samtidig med meg. Ikke hd på noen av dem:-)
Gjest Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Seteleie, ingen HD her. Kjenner mange barn som har ligget i seteleie men ingen har HD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå