lillepluto Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hei!! Jeg bare lurer på hva slags erfaring dere har med spark og sånn. Jeg er i min 25 uke, og kjenner bra med liv, men jeg føler småen stortsett sparker i samme side hele tiden. For meg virker det ikke som om den beveger seg så mye fra side til side- at han mer har funnet sin favorittstilling inni der. Noen med erfaringer på dette? er det normalt? håper på masse svar...
Underveis --> Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Tror nok det er normalt at de finner en favorittstilling. Her varierer det nok fremdeles ganske mye. Er i min 21. uke. Turner rundt av og til og sparker litt hit og dit. Har kjent en kraftig økning i aktivitet denne siste uken (han vokser seg jo sterkere nå). Klarte for første gang i dag tidlig å kjenne babyen gjennom magen med hendene. Fasinerende! Da lå han, antakelig, med hode ned og rompa opp og sparket mot min høyre side. Klarte faktisk også å høre hjertet hans med mitt vanlige stetoskop :-) Varte bare en liten stund før han snudde seg vekk og lyden ble borte. Pulsen hans var forøvrig ca 130/min *hehe*
birrisj05.02.09 Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Det sparker nok mest på høyre side når man er kommet et stykke ut i svangerskapet, fordi babyen legger seg med hodet ned, og da er føttene og armene oppover mot høyre. Er sånn de skal ligge når de skal komme ut, og er mange som vet det ganske tidlig allerede. Men min lille vimsekopp surrer att og fram, og ligger med hodet ned noen dager, og da kjenner jeg til høyre. Mens noen dager sitter h*n, og da kjenner jeg det overalt, og av og til har h*n snudd seg helt igjen og jeg kjenner det på venstre side.. når jeg var hos jordmora i forrige uke, så satt h*n heeelt til venstre i magen.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå