Gå til innhold

Kan man trives overalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krangler masse med sambo for tiden. Vi har nå bodd i 4 år på det stedet der han vokste opp, men jeg trives ikke i det hele tatt. Og han mener at jeg ikke prøver nok. Men er det noe mer jeg kan gjøre når jeg har prøvd å få venner, men vi passer ikke sammen pga kjemien og interesser? Er det virkelig slik at alle kan være venn med alle bare man er innstilt på det? For det sier han... Men jeg trives absolutt ikke med å være avhengig av båt uansett hvor vi skal, ikke kunne hente posten mer enn en gang i uka på grunn av at vi må reise langt til jobb, trives ikke med å drikke hver helg fordi det er det som er moro her (selv om jeg aldri har likt det, det er bare det alle gjør.) Men poenget mitt var; er det jeg som er ekstremt vanskelig som ikke trives etter 4 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei....desverre så kan ikke alle trivest hvor som helst. Og venner går mye på kjemi og kultur for at det skal klaffe. Enkelte steder er det ekstra vanskelig å komme inn i miljøet også. 4år er lenge....kansje skulle han prøve å se om han kan trivest et annet sted?

Jeg var så glad den dagen samboeren min kom å fortalte at han hadde fått tilbud om arbeid på min hjemplass, jeg vanntrivdes så til de grader at jeg fikk store problemer med depresjoner av å bo inne i Romsdalen....fint sted, og folka var greie nok, men kjemien var ikke der rett og slett.

Etter den gang har forholdet blitt bedre og vi trivest bedre begge to. Han hadde bodd og jobbet her før så han hadde allerede omgangsvenner her.

Så snakk med ham og vurder flytting...tror det er det som må til for din del.

Skrevet

Nei, du er ikke ekstemt vanskelig. Alle kan selvfølgelig få seg venner, og være venner med alle. Men å ha gode venner er ikke det samme som å ha venner. Gode venner har man fordi man liker å være sammen med dem, venner/bekjente har man fordi 'alle må jo ha venner'. Gode venner fordrer interesse i og respekt for hverandre, og ikke minst et snev av sammenfallende humor og intelligens. Synes du skal ta det opp med mannen din igjen.

Skrevet

Nå har du prøvd, og du fikser det ikke noe greit...

Hvis mannen din virkelig mener det er så enkelt er det vel hans tur til å prøve nå da, hvordan han trives på ditt hjemsted?

Man trives ikke overalt, det kan være tøft, jeg vet det for jeg har selv en mann fra andre kanten av landet. Vi bor på hans hjemsted, men det har ikke vært bare lett. Nå har jeg slått rot og vi blir her, men mannen min har hele tiden sagt at han er villig til å prøve mitt hjemsted om det ikke fungerer for meg her.

Synes det er mannen din sin tur jeg nå, siden du har prøvd i fire år uten å finne deg til rette.

Skrevet

Tja, dei fleste plassar, men ikkje overalt.

Har du gitt det ein skikkelig sjanse, og det har gått fire år - så hadde eg gitt meg på det, gitt.

Skrevet

Hvis han mener det så kan vel han flytte da!

Skrevet

Et meget godt poeng anonym 11:00!

Skrevet

NEI!

Du har jo tydligvis forsøkt. Mistrivsel går jo på helsa løs...Enig at nå er det hans tur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...