håper-håper... Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 og hvr langt er dere på vei? Føler jeg burde vært mye mer aktiv enn jeg er...men blir så utrolig fort sliten og uvel når jeg presser meg... trener tirettelagt "aerobic" for gravide en time i uken..og hadde planer om å gå tur mer eller mindre hver dag, men blir med en til to ganger i uken..og da ikke mer enn en halv time.. er 26 uker..litt dårlig samvittighet.. hva orker dere?? og tar gjerne i mot tips (men kan ikke bade i klorvann...)
Gjest Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Trene? Aldri hørt om...hehe.. I forrige svangerskap var jeg flink og trente endel, gikk lange turer, drev med yoga og sånt. Men denne gangen har jeg rett og slett ikke energi til noe som helst - noe jeg har dårlig samvittighet for. Antar at om jeg hadde orket å trene litt, hadde jeg fått litt mer energi kanskje? Eller kanskje bare blitt enda mer utkjørt... Syns du er flink som trener både aerobic og går turer jeg, syns ikke du skal stresse med mer jeg:)
karka<3apriltulle<3overtid Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 heisann her har heller ikke energinivået vært stor å skryte av, men det kommer seg nå. Er 17+2. Det har blitt med noen få gåturer, ellers har sofaen vært min beste venn dessverre. Skal prøve meg på første spinningtime i morra, så det blir jo spennende. Trente mye spinning tidligere og det er jo så moro Men syns jo du er flink som holder deg i aktivitet flere dager i uka...klapp på skulderen til deg.
Venterispenningpånummerto Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Er 17+ 4. Trener 2-3 ganger i uken på studio og går halvannen times tur i moderat tempo 2 ganger i uken. Driver ikke med hardtrening i studoi. Varierer mellom hvilke timer jeg går på. Trener på Spenst og tar Stram Opp, Trimmen, Høypuls uten hopp etc. Er litt redd for å kjøre for hardt på mageøvelser og forte steg til siden. HAr ikke vondt, men er redd for å få det. noe flere?
Hormonelle Frikadelle Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Jeg er endelig over den verste kvalmen, og klarer nå å trene igjen Trener alt mellom to og fire ganger om uken, når jeg har tid mellom skole og lekser. Trener en til to timer hver gang, og sykler ofte fram og tilbake til Sats, som blir en mil tilsammen. Jeg trener så hardt jeg kan, uten å presse meg selv for mye, og veksler mellom kondisjon på crosstrainer (så jeg slipper å hoppe) og styrketrening med maskiner. Er 18 uker i morgen. Har fått så mye mer energi etter jeg begynte med dette. Super deilig!
Mia29 Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Formen har gått litt opp og ned, men jeg prøver å få gått tur. Målet er i alle fall 1-2 turer i ukedagene på 30-60 min. og en lengre tur i skogen i helgen. Noe mer strekker ikke min hverdag til enten jeg er gravid eller ei. Men nå som formen er bedre prøver jeg jo å være i generell bevegelse. Bruker lite bil og spurtgår til bussen hver dag for å komme meg på jobb. Men jeg er helt klart mindre aktiv enn før. Mest fordi jeg får så høy puls at jeg ikke klarer samme tempo som tidligere. Var plaget med kvalme i starten og da ble det mye sofaligging. Nå er det mindre av det. Ikke gidder mannen min være tjeneren min lenger heller. Litt vanskelig å venne seg av med, men når jeg prøver meg så får jeg beskjed om at jeg har godt av å bevege meg ;o)
Mia29 Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Glemte å si at jeg er 17+4 i dag. Skal dessuten straks ut å gå tur )
Castein81 Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Syns du er flink jeg! Jeg trenger spinning, og har i tillegg fått tilpasset egentreningsprogram (styrke) for gravide (på Elixia). Nå er jeg i 21. svangerskapsuke. Har ikke trent på noen uker nå, men det er mest fordi jeg har kjent bevegelsene til fosteret så lite (bekymra ja :-)). Men 2-3 ganger pr uke, inkl. spinning og styrke, kunne det bli. Ellers tar jeg meg heller en gåtur i ny og ne :-) Litt er bedre enn ingenting :-)
babylykke2 Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 Jeg har svømt litt og gått litt turer, ikke mye trening har det vært. Har jo litt dårlig sammvittighet, men kiloene går jo vekk etter fødselen uansett. Tips fra meg er å skaffe deg en yoga dvd som du kan slå på når du er iform.Kan jo henne det finns yoga dvd for gravide, har tenkt å skaffe meg det selv. Har medlem på spens, men må nok vente med det pga bl. Det er også en trening med tanke på fødsel og pust , de sier jo også at hvis man trener litt under svangerskapet går fødselen bedre. Men jeg tror også kostholdet har mye å si, spis sunn og god mat Kos deg heller i helga feks Lykke til
Sindadinda Skrevet 5. november 2008 #11 Skrevet 5. november 2008 Hei Jeg er 18+3, og rir ca annen hver dag. De dagene jeg ikke rir, går jeg lange "kjappe" turer. Er ikke noe treningsstudio menneske, men holder på i stall, så får nok trening der. Kommer til å holde på så lenge som mulig. Klarer ikke å bare sette meg ned.
Helene- Skrevet 5. november 2008 #12 Skrevet 5. november 2008 Jeg går en tur hver kveld på minimum 30 min. I helgene går jeg lengre turer på dagtid. Fordrar ikke treningstudio, så det er greit for meg. Meldte meg på frivillig prosjekt på St. Olavs om effekten av trening i svangerskapet. Da hadde jeg 50% sjanse for å havne i treningsgruppe der, som gir deg oppfølging av fysioterapeut hver uke, og et treningsopplegg du skal følge. Men havnet selvfølgelig i kontrollgruppa, den halvdelen som ikke får slik oppfølging. Jaja, var forsøket verdt Hadde vært artig med litt "opplegg", men trim skal man vel alltids få seg. Kan jo være verdt et forsøk for dere som bor i Trondheim. Jeg er i uke 19.
Vil Skrevet 5. november 2008 #13 Skrevet 5. november 2008 Jeg er ny i andre trimester, er 14+2 i dag, og er endelig blitt kvitt kvalmen!!! (idag leste jeg den første "Hva skal vi ha til middag i dag" linken her inne, vanligvis bare grøsser jeg noen nevner mat.. hehe) Endelig i bedre form! Har vært mye sengeliggende og kun spist mariekjeks og havregryn. Begynte på yoga forrige uke, men det er jo ikke akkurat trening, mer avspenning samt litt styrke. Og går på Fløyfjellet minst en gang i uka, helst to-tre. (Det tar en drøy time, først rett opp så rett ned) Det er alt foreløpig, har ikke lyst til å drive med spinning og slikt nå, men kanskje jeg forandrer mening. Ser jo ut til at mange her inne trives med det, synes det virker for "hardt" nå.
74skytte Skrevet 5. november 2008 #14 Skrevet 5. november 2008 Jeg er 21 uker på vei, og trener 2-3 ganger i uka. Stort sett spinning og step, men noen ganger også litt styrke. Ellers blir det en lengre gåtur i helgene som regel. Hvis jeg ikke hadde trent hadde jeg nok ikke hatt noe energi tror jeg.
Nøtt Skrevet 5. november 2008 #15 Skrevet 5. november 2008 Jeg trener ikke i det hele tatt. Min lille dårlige samvittighet det, men etter jobb er jeg så sliten at det rett og slett ikke blir prioritert...
27år nr.4 Skrevet 5. november 2008 #16 Skrevet 5. november 2008 Jeg er 24+1 og trener 30 min på min orbitrek fem ganger i uka og går 1 times rask tur 3-4 ganger i uka.
Elin1980 Skrevet 5. november 2008 #17 Skrevet 5. november 2008 Jeg er 22 + 4 i dag og har ikke vært så veldig aktiv i mitt liv for og si det sann, men har innmari lyst til og begynne og trene nå..er det dumt? Hva kan jeg trene ettersom jeg ikke har trenet før? Har nemlig lest at man ikke skal bli for varm/ opphetet og ikke trene noe spes når man ikke har trenet før... Har sjekket på Elixia i dag, men der hadde de kun en time for gravide.. er det farlig og trene spinning, step eller aerobic??
mammae:-) Skrevet 5. november 2008 #18 Skrevet 5. november 2008 Trener 3-4 ganger i uka. Trener på sats og varierer litt, bl.a spinning, stram opp, kondis, styrke, pilates... Har hatt bekkenløsning i mine 2 første svangerskap og har kjent så vidt i det no og, men har hittil vert flinkere og trene i dette svangerskapet og kjenner og mindre i bekkenet så håper det fortsett slik:-) Er 19 uker:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå