catine Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Hvilke har dere? Da mener jeg ulykkes-,uføreforsikringer og/eller livsforsikringer. (ikke reise-, innbo, bil o.l) Hvor har dere de(banken deres, gjennom jobben, forsikringsselskap)? Hvor mye betaler dere ca. i forsikring pr. mnd? Jeg er medlem i utdanningsforbundet gjennom jobben. Vil det være mest gunstig å ha forsikringene der tror dere? Jeg er helt blank på dette området, men føler at dette er noe jeg må ta tak i og bestille... Men har ikke råd til å bruke så mange 100 på dette hver mnd. og lurer på hvor det er "best og billigst..."... Håper noen vil dele sin viten
Gjøkeredet③ Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Jeg har ulykke-, uføre-, og livsforsikring gjennom IF.. Betaler ca 3000 kroner i året for dette.. Jeg har hørt at det kan være rimligere gjennom fagforeninger, så du burde sjekke med utdanningsforbundet..
lille spira Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Fagforeninger er ofte noen råskinn på å forhandle frem gundtige avtaler for sine medlemmer - så sjekk prisene der aller først. Vil nok tippe at det er der du får best priser. Etterpå kan du jo sjekke hva banken din, IF, Gjensidige, TryggVesta og alle disse andre kan tilby.. Skal igjennom en runde her nå også - skikkelig kjedelig, men det må nesten bare gjøres. Vi må jo ha vårt på det "rene" nå som vi får baby i hus. Viktig i allefall og ha livsforsikringer og at utbetalingen skjer til hverandre (vi er samboere - så ingen automatikk her altså) Lykke til
Vil Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Livsforsikring! Har hatt det hele tiden som student. Veldig få som skaffer seg det, enda man som student blir minstepensjonist dersom man skulle bli ufør. Nå er jeg begynt i min første jobb og har ikke satt meg helt inn i nye ordninger enda. Husker ikke hva jeg betaler på stående fot, men det er verdt pengene!
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 Vi har livsforsikringer på oss og guttungen. Egne avtaler for barn Er ikke helt sikker på hva de enkelte forsikringene koster oss i mnd, men vi har samlet alt hos Gjensidige når det gjelder oss , huset og bilen og betaler ca 20.000 i året og syns ikke det er så galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå