Gå til innhold

Hvordan vet man om man ikke vil har flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg vil ha flere eller ikke.

Grunnen til at jeg vil ha flere er fordi jeg vil ha en stor familie som jeg da ikke hadde da jeg var barn. Men samtidig så vet jeg ikke om jeg klarer flere. Jeg synes det er så mye å følge med og passe på med 2 barn.

Å barn koster jo endel for å si det på den måten. Når de blir større så skal de ha de og de merkeklærne pluss div andre ting.

Det er så mye å tenke på. Å jeg er så usikker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes nok ingen magisk måte å finne ut av det på:) Bare å spørre deg selv og akkurat nå vet du ikke. Det er helt greit det. Du vet jo ikke hvordan situasjonen din ser ut om 2 år. Eller 5 for den saks skyld. Noen grunn for at du MÅ vite med en gang om du skal ha fler barn i fremtiden..?

Skrevet

Sykdom.....Sykdommen min kan bli værre med tiden. Så da er spørsmålet om jeg skal få nå mens helsa er bra...

Jeg MÅ ikke vite det NÅ, å jeg MÅ ikke blir gravid NÅ...

Men det hjelper å få høre fra andre om denne saken.

Hvordan de tenker...

HI

Skrevet

At du har en sykdom som til og med kan bli verre gjør jo ikke at det blir lettere å ha flere barn da. Det bør du også ta med i regnestykket. Helsen spiller ikke rolle bare i forhold til å få barna, men minst like mye i forhold til seinere når de skal følges opp.

Skrevet

hmm det er ikke lett å vite, jeg ville også ha stor familie fordi jeg ikke hadde det som barn. Nå har vi tre, men ser at det er veldig hyggelig med 2 også. 3 er mye av alt. Mye hygge, kjærlighet, kos, varme men også mye stress, kaos, logistikk og oppfølging. Hvis du har en sykdom som kan påvirke din evne til å ha overskudd så tror jeg hvertfall at jeg ville ha ventet litt. Det er veldig flott å ha to barn også, så husk å nyt det og ikke bare tenkt på hva du idellt sett ville ha. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...