Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datra vår blir 2år i slutte av november.

Fra mine foreldre har hun fått masse klær og noen leker utenom jul og bursdag. De kjøper alltid noe når de kommer, trenger ikke å være så mye eller dyrt...av og til noen sokker, strømpebukse, boddy etc.

Men mine svigerforeldre har ikke kjøpt en eneste ting. De har kjøpt til jul og bursdag og dåpen.

Jeg er ikke sint, irritert, lei eller trist, jeg synes bare det er så rart!

Både mine foreldre og svigerforeldre bor mange mil unna oss, så det er ikke så ofte de er her som alle skulle ønske.

Når svigerforeldrene mine har kommet så har de alltid spurt over telefon om det er noe vår lille datter trenger, jeg har svart sokker, strømpebukser, bodyer etc etc

Å når de kommer har de ingenting med.

Jeg synes det er så rart....Å det er ikke økonomien deres det står på heller. Å de spørr jo meg om det er noe spesielt hun trenger, men ser ikke vitsen i å si det lengre, får datra vår får ikke noe alikevel...

Hun har ikke fått så mye som en liten leke.

Hva hadde dere tenkt å følt?

Ja de har flere barnebarn å de får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke hvilket ting de får som bestemmer hvor gode besteforeldre er da.. Liker de å være sammen m barnebarna sine så ville ikke jeg brydd meg.. Selv om andre barnebarn får noe.. Så lenge de ikke gjør d forran dine barn da sef.. Men d er jo litt rart at de spør hva de trenger og ikke har m noe... Men ikke heng dg opp i det, livet er for kort til sånne små ting å henge seg opp i...

Klemklem :-)

Skrevet

Jeg synes det er en uting at ungene skal få noe hver gang de ser besteforeldrene sine jeg da, det er ikke derfor de skal se frem til å møte dem, pga gavene. Så det hadde jeg syntes er helt greit.

Ingen av besteforldrene her har gaver til ungene i tide og utide, selv om de kan spandere en bukse, kjøpe med en gave fra ferie, ha en liten mekesjokolade i veska osv av og til, det er bare koselig. Men å bygge opp en forventning om gave hver gang vi møter dem er helt feil i mine øyne...

MEN, om besteforeldrene gjør forskjell på barnebarna sine må det før eller siden taes opp. Ungene blir snart store nok til å sammenligne og prate med sine fettere og kusiner om hva de får av besteforeldrene sine og da kan det bli veldig leit om noen blir favorittisert. Da er dette noe din mann i tilfelle må prate med sine foreldre om synes jeg.

Skrevet

Jeg forventer ikke at de skal ha med noe hver eneste gang de kommer.

Jeg bryr meg heller ikke så stort om dette. MEN når de spørr før de kommer, hver eneste gang. De spørr om det er noe hun trenger for de har så lyst å kjøpe noe, men må vite hva jeg trenger. Å så forteller jeg de det å når de kommer har de ikke med seg en eneste liten ting..

De forteller hva de har kjøpt til de andre barnebarna....da reagerer jeg litt.

Jeg synes det er så rart at de ALDRI har kjøpt så mye som en lue utenom jul og bursdager. Jeg synes dette er så rart.

HI

Skrevet

Er det så viktig da? Trenger dere gaver hele tiden for at dere ikke skal tro folk driter i dere? Måler dere kjærlighet i antall gaver? Så slitsomt

Jeg hadde ei venninde en gang som støtt og stadig kom med gaver til meg. Småting. En kopp her og en truse der. Og jeg prøvde å nekte å ta imot. Prøvde å si fra. Liker ikke sånt gavestyr hele tiden. Jeg synes det er veldig slitsomt å skulle kjøpe ting hele tiden. Så overhørte jeg gubben hennes og hun selv krangle og da sa han at den eneste grunnen til at hun var sint på meg var at jeg ikke kjøpte gaver til henne utenom bursdagen og jul. Synes det var så sårende og krevende så jeg orka henne ikke mer jeg...Bare kutta henne ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...