Gå til innhold

Lar dere mannen komme inni dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er tidlig i svangerskapet (starter på uke 9 nå) og er litt engstelig for at det skal gå for mannen min inne i meg. Er sikkert ikke farlig, men er redd for at det ikke er bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Hva er du redd for? Å bli gravid? ;-)

Skrevet

Hadde vel forventet et litt mer seriøst svar - gravid er jeg fra før!

Men når jeg ser at det som blir diskutert her inne ikke akkurat handler om sex i svangerskapet, men om jentesex og penislengder så burde kanskje ikke det useriøse svaret forbause meg!!

Er vel mer bekymret for at det kan skade. Har mista mange ganger og vil ikke risikere noe igjen. De som ikke har noen fornuftig å komme med kan like godt la vær å legge til noe svar.

Skrevet

tror ikke det skal være noe problem, men om du er engstelig og ikke komfertabel, så er det helt sikkert lurt å la være!!!

Dere kan jo gjennomføre "fullt ut sex" senere i svangerskapet når alt er mer sikkert. 9 uker er jo tidlig ennå.

Er jo masse moro å gjøre uten at det går for han inni deg :)

Skrevet

Har også mistet flere ganger og fikk nå siste gang beskjed om å ikke ha orgasme før etter uke 12. Begrunnelsen var at orgasme førte til sammentrekninger i livmora som kunne føre til spontanabort. Dette var fastlegens anbefaling, mens gynekologen sa at det som skal henge fast blir værende på tross av orgasmer.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er vel ikke farlig å ha sex og få orgasmer før 12.uke? penis kommer jo ikke i kontakt med fosteret eller noe..dere må ikke være så redde. og orgasmer er jo bare sunt

Skrevet

Ja, enda får han det.. men med tanke på forrige svangerskap hvor jeg hadde mye kynnere og nesten fødte en god del for tidlig, så har vi sammen bestemt at han fra nå av skal trekke seg ut på slutten. Dette pga av at sæden kan bidra til å modne livmorhalsen, iflg jordmora jeg hadde føste gang jeg fødte. Dette tar vi ikke sjansen på igjen, og han greier seg sikkert fint uten å komme inni meg til det begynner å nærme seg termin. ;o) Men dette er nok individuelt, er nok ikke alle kvinner som er like påvirkelige.

Skrevet

Jeg fikk sexforbud av legen min frem til 13.uke pga blødninger, så da regner jeg med at han vet hva han snakker om. Dessuten så er jo ikke akkurat sex det som står høyest hvis man er engstelig for å miste første tiden.

Skrevet

Nå tenker jeg på normalt svangerskap uten blødninger.. det står altfor mye i bøker og blader om at ting er farlig.. herrlighet, før i tiden (da mødrene våre var gravide) hadde de ikke halvparten så mye opplysninger og var da heller mer lykkelige. da trenger man ikke stresse så fælt, og stress er det verste for barnet.. vi må slutte å lese oss ihjel og heller nyte svangerskapet og ta ting som det kommer.

Skrevet

Neida..Bare kos dere. Det er helt naturlig! Nyt det så lenge du kan du :=) Det er til og med anbefalt spesielt ved termin hvis man ikke har lyst til å vente. Det kan da fremkynne fødselen litt sier de.Du kan kanskje stå over de største anstrengelsene hvis dere har veldig "strabiøs sex" og stillinger sånn i begynnelsen. Sånn er det med trening for de som er i faresonen også.

Skrevet

Vell det kan vel være at det er jeg somm ikke er særlig opplyst, men jeg har aldri hørt annet enn at sex er BRA! spesielt i svangerskapet, og som en sa tidligere her, er det ment for å bli, så henger fosteret seg fast uansett, er det ikke ment, så kommer det ut. Har selv mistet, men har da aldri tenkt over at det skulle ha noe med sex å gjøre.

Men for all del, er du bekymra så bare la vær å ha sex, det kommer vell et stadie under svangerskapet ditt å da du kanskje ikke tenker på annet, å da kan man jo bare kline till ;0)

Skrevet

Er ikke farlig.

Kom så mye dere orker, ikke glem hverandre bare fordi du er gravid.

Sex skader ikke, og ikke det at han kommer heller.

Lykke til

Skrevet

Det er vel forskjell fra kvinne til kvinne, fra svangerskap til svangerskap, og uansett skal legen være der for deg for å svare på slikt!

Jeg sluttet helt å ha sex da jeg fant ut at jeg var gravid, redd for å riste noe løst inni der. Og sambo er fantastisk <3

7 uker på vei, og fikk klarsignal fra legen!

- Det er bare å dra hjem og kjøre på, var svaret vi fikk :)

- Det som skal feste seg fester seg, og det som ikke er mening skal være inni der kommer ut, sex eller ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...