Gå til innhold

Til dere som har tatt ut ulønnet permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke inntekter har dere?

Og har dere evnt en liten jobb ved siden av/kveldstid?

Noen som er dagmamma i tillegg?

Er det slik at dette er en rettighet vi har? Eller kan arb.giver nekte oss å ta ulønnet permisjon?

Ønsker noen erfaringer rundt dette.

Vurderer dette selv, men da 6 mnd. Hvor tidlig må en søke om dette?

Jeg jobber i kommune, men det har kanskje lite å si... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, men du har krav paa tilsammen tre aars permisjon i forbindelse med barn, saa et halvt aar er ikke noe problem. Bare husk at arbeidsgiver har krav paa tolv ukers forvarsel.

Skrevet

Jobber selv innen helsesektoren i min kommune, fikk permisjon ett år uten noe problem. Tror man har rett på det? Er dagmamma, noe som går rimelig greit, men mye jobb i forhold til betaling... Det du ihvertfall må ha anledning til (syns jeg) er å gå ut på en lekeplass, eller annet trygt lekeområdet.

Tror jeg hadde vurdert helge/kveldsjobb dersom det hadde gått. Jeg tjener 4000 i mnd og jobber da ca 4 dager i uka.

Men jeg er veldig glad jeg valgt bort god råd og full jobb mot å få være hjemme med tuppa;) Tida går så altfor fort!

Skrevet

Inntekten vår er mannens lønn og sparepenger.

Kontantstøtte og barnetrygd også da.

Ja, tror ihvertfall man har rett på et ekstra år med permisjon.

Var ikke noe problem på min arbeidsplass.

Jeg sa i fra muntlig 5 mnd før og søkte skriftlig 4 mnd før.

Liker å være tidlig ute med ting jeg da :o)

Jeg jobber forøvrig også i kommunen.

Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

jeg var hjemme 4 mnd ekstra, men jobbet da kveld og helg. Dette gjorde at jeg trengte å jobbe færre timer (pga tilleggene) for å få en tilnærmet lik inntekt. Og så får du jo kontantstøtte og barnetrygd.

Du har rett på ulønnet permisjon, så det burde ikke være noe problem.

Skrevet

Vi har flere barn, og en har alltid gått i full jobb (eller stillingsprosenten tilsammen har vært 100%) mens vi har hatt permisjon. Har kombinert lønna permisjon med tidskonto, noe som kan drøye den lønna permisjonen lenger. Har du fast jobb har du krav på ulønne permisjon.

Jeg har vært dagmamma til to barn, og det gikk veldig fint. Hadde da alt en i bhg, og vi valgte at en var hjemme til barn 2 fikk plass i samme barnehage. Begynte som dagmma da minsten var 9 mnd til to barn som var i kø.

Første gangen jobba jeg helger og kveldstid, og i perioder var jeg oppe i nesten 100%. Litt travelt, men fint også. Er jo bare for en periode av livet. Gubben hadde tidskonto, og var hjemme en dag i uka til gutten var 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...