stinky-monkey Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Jeg har vært sykemeldt en stund nå, og skulle fått utbetalt sykepenger av Nav i oktober, men sykemeldingen min ble levert for seint til Nav pga at kontordama på jobben var syk. Så jeg fikk da bekjed om at jeg ville få etterbetalt i november. Men er det bare den 25. i hver mnd Nav utbetaler sykepenger? Eller har de flere utbetalingsdager? Noen som vet?
jinte1983 Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 hovedutbetalingen er rundt den 25.ja, men jeg har fått etterbetalt beløp de har glemt o.l i ett par ganger i begynnelsen av måneden, så det er sjanse for at du vil få det samme. Ring dem i dag og hør, for om du gjør det er sjansen enda større Lykke til
stinky-monkey Skrevet 3. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2008 Ok, tusen takk for svar :-)
Lyst på nr3♥ Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Hei! Du kan be NAV om å betale ut manuelt, de er IKKE fastlåst slik at du MÅ vente til 25. nov for å få pengene!! Dette er bare bull fra deres side alts..! Min sykmelding var forsinket nå sist og jeg fikk ikke alt som jeg skulle, men dette ble rettet opp på dagen da jeg kontaktet de. De må jo skjønne at andre folk trenger jo pengene og har lån etc!!! Så bare ring dem og be dem FÅ UT FINGER'N og at du IKKE kan vente ENDA EN MÅNED på pengene... får da være måte på umennekelighet!
stinky-monkey Skrevet 3. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2008 Nå har jeg endelig mannet meg opp og ringt til Nav (har litt telefonangst, spesielt offentlig.) Der fikk jeg vite at sykepengene mine ligger på vent, pga manglende utfylling på sykemeldingen av legen. Fikk bekjed om å ta kontakt med legen, for at han må fylle ut del 2, om unntakstilling eller noe i den dur, på sykemeldingen. Fikk selvfølgelig ikke tak i legen, men de skulle gi han bekjed om å ringe meg seinere. Blir så stressa av sånt... :-(
Mia og gullgutten! Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 Håper du får tak i legen din fort.. NAV har utbetalingsdag 4. nov for sykepenger fra oktober. Jeg går selv å venter på de nå... Men vet også fra tidligere at det er bare å gi beskjed om at du må ha pengen dine NÅ, så får du utbetalt det du har krav på uavhengig av dato hvis de er forsinket. Håper alt ordner seg fort for deg!!
Maisa90 Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 sist mnd fikk jeg sykepenger den 7.. håper jeg får tidlig denne mnd også, for disse pengene skulle jeg hatt forje mnd. jævla treiginger både på jobben og på nav! nå sitter jeg her med 0 kr på konto, åssen skal jeg klare det da om jeg må vente til den 25? og foreldrepenger får jeg sikkert ikke før på lenge! har ikke fått noe svar på søknaden min ennå.. godt jeg har et lån jeg kan ta litt av... =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå