Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Nå er det riktignok noen år til men min mann har to barn. Hvormye/hvordan kan moren kreve at far betaler av konfirmasjonen (selskapet) dersom ingen av farens side inkl far med ny famile og halvskøsken blir invitert. Moren kommer aldri livet å tillate oss og være der så har hun da rett til å kreve penger for kalaset. Dette er et hypotetisk men meget mulig fremtidig scenario så jeg trenger ingen svar om at "Husk det er barnas dag og det eneste rette er å betale selv om ingen får komme." Det er faktisk så lenge til at biomor har god mulighet til å legge opp penger til den tid. Burde vi allerede nå hørt hva det blir til og fått en skriftlig avtale på det? Vet det høres litt "sykt" ut men dama er litt for glad i kroner og ører og tenker selv ikke på hva som er barnas beste. Nok av beviser på det... Takker for svar!
*-* Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hvis verken dere eller resten av fars nye familie blir inkludert eller overhodet invitert, så skjønner jeg ikke at dere skal betale noen ting. Da må dere jo holde to selskaper da, så får mor stå for sitt selskap og far og du for deres. Hvis stemningen er så spent så blir sikkert barnet bare lettet, og det kan få to fine feiringer uten konflikter. Er mor uenig i dette ville jeg tatt en liten tur til familievernkontoret. Er ikke vits i å lage masse konflikter om ingenting eller diskutere noe som blir helt utopisk. Hvis ikke far og hans familie får være med på planlegging og feiring av barnets konfirmasjon, så blir det mors selskap alene. Ikke noe poeng å krangle med henne hvis hun er så steil, ta det på FVK.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hun kan ikke kreve noe, men kan søke NAV om ekstra betaling fra far.. Dette vil vel da avgjøres basert på inntekt. Og far får mulighet til å uttale seg i saken. Da kan jo han bare skrive at det holdes eget selskap hos dere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå