Gå til innhold

Jeg kjenner morsinnstinktet ta overhånd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som skrevet om her tidligere, har faren og broren min kjøpt ny bil for meg. Det er noen ting som skal gjøres på den, og pappa sa bl.a at bilen trenger to nye vinterdekk. Det vil han skaffe. Å nei du, for første gang skal jeg stå for vinterdekkjøpet selv. Mine foreldre har alltid vært veldig økonomiske, og det holder alltid med det nestbeste som ikke koster så veldig mye. Men nå kommer jeg til å få en liten baby å ta hensyn til, og da er ikke det nestbeste bra nok for meg. Om jeg så må bruke mine siste kroner, skal jeg kjøpe fire nye vinterdekk, og de skal være av beste sort. Om ikke akkurat testvinnerene, så i alle fall skal de høyt opp på skåringslistene.

For åtte år siden kjøpte jeg min første bil. De vinterhjulene var greie nok, sa pappa. Det var de helt til ett av de eksploderte, mens jeg kjørte i ca 80. Verkstedet som skiftet hjulene, sa de var plukk råtne. Pappa var da på tråden med en gang: Bytt bare to hjul, så skal jeg få tak i noen billige til de to andre. Den gang gjorde jeg som han sa. Men ikke nå.

Så nå har jeg gjort meg opp en mening: Barnesete til bilen og vinterhjul skal jeg handle selv. For nå er sikkerheten mye viktigere enn prisen for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...