baby nr.3 i magen :) Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Vi holder på å pusse opp badet og ble derfor anbefalt å bruke oljemaling på panelen.. jeg har hørt at det kan vere skadelig..jeg har grunnet i dag og luftet hele tiden. nå er vinduene stengt å varmen såtte på..lufter igjen i morgen når jeg maler igjen.. men er redd for at barnet skal ta skade av gassen.. er det andre som har erfaring med oppussing og oljemaling under graviditeten?? hvor farlig er det??
.:(HerQ):. Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Husker ikke heelt, men mener det er sånn at oljemaling gasser mer og lengre enn vannmaling... Det er også mere løsemidler i de, fordi de er tynnet med feks whitesprit istedet for vann...! Alt med måte, hva med å bruke ett munnbind eller noe? Det hjelper kanskje litt? Lufte Lufte lufte!
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 Hei! Vi pusser også opp, jeg snakket med jordmor om dette og hun sa at dersom jeg absolutt skulle male så var det med full utlufting og kun med vannbasert maling.. men det finnes en maske å få kjøpt på feks maxbo, man ser ut som en marsboer men da kan man male med hva som helst! Lykke til! Luft masse!
septemberpiken Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Pass på å lufte godt, så går nok dette helt fint! Det er veldig lite løsemidler i dagens maling fremfor "i gamle dager"... Den ovenfor som skrev at oljemaling avgir gasser lenger tar dessuten feil. Oljemaling avgir mer under påføring og tørking, men vannbasert maling avgir gasser lenger (også etter at den er tørket). Hilsen malerdatter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå