Gå til innhold

Mamma og Kasper takker for seg!!!!!!! : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 dager over termin kom endelig vår nydelige lilleprins til verden og vi er blitt lykkelige firebarnsforeldre!!!!

Var veldig sliten både psykisk og fysisk, så samme formiddag var jeg på føden for å bli undersøkt og øynet håp om kanskje å få bli satt igang en av de nærmeste dagene. Fortvilelsen var stor da det ble konstatert at jeg ennå ikke var moden, og at det ikke var på tale med igangsetting. Trøsten var at babyen hadde det supert inni magen. Jordmor utførte også en "skikkelig sviping" som hun sa.

Kjente ikke noe til dette iløpet av dagen, verken kynnere, blod eller noe som helst. Så utover ettermiddagen følte jeg at jeg liksom falt til ro, og sa til min kjære at javel, da er det ikke mer å stresse med, nå får vi bare holde ut til fredag og overtidskontroll.

Han dro for å trene, og jeg satte meg for å se 71`nord. Rundt kl 20.15 begynte jeg å kjenne noen tak, og kjente umiddelbart at dette var noe annet enn kynnere. Regnet likevel med at det bare var masrier satt igang av svipingen. Jeg var jo ikke moden engang!

Raskt tok disse "masriene" seg opp i styrke, samtidig som jeg begynte å svette og skalv. Jeg gikk rundt i stua og begynte smått å ta tiden. De kom med alt mellom 5 og 15 min og varte fra 30-50 sekunder. Kunne det likevel være noe på gang?!

Kl. 21.15 følte jeg meg såpass uvel at jeg ringte kjæresten og ba han komme seg hjem : )

Og hjem kom han, i fyr og flamme!! Tok seg en dusj og så var vi igang med tidtaking. Var ennå usikker på om det virkelig kunne være fødsel, men på ett tidspunkt tok smertene skikkelig av og vi skjønte at nå var det igang. Ringte søsteren min som skulle passe ungene her og satte henne på stand by da vi ikke ante hvor lang tid dette kunne ta.

Rundt kl. 22.30 kom riene med mellom 5 og 8 minutter mellom og varte rundt minuttet, tre kvarter senere kom de ganske regelmessig med 3 min mellom og nå var det vondt!! Halv tolv kjørte vi avgårde til føden, og 23.50 ble jeg undersøkt og hadde 4cm!

Jeg var eneste fødende denne natta, så valgte miljøstua da jeg alltid har født uten smertestillende. Fikk tilbud om badekar, men riene var så kraftige at jeg ikke orket tanken. Skal innrømme at motet sank der inne på miljøstua... travet rundt og hang over hva som måtte befinne seg i nærheten mens riene haglet på. Hadde tilbud om lystgass, men det ble ikke til det heller. Etter en god time begynte jeg å fable om epidural for første gang i mitt liv, og ba om å bli undersøkt for å sjekke eventuell fremgang, og der var det jammen bare en liten kant igjen og 7-8 cm!! Skal si jeg fikk nytt mot : ) Etter dette gikk det fort, og jeg havnet i min "faste " fødestilling, på kne i dobbeltsenga med saccosekk, dyne og pute foran. Jordmor satt bak og veiledet meg for å puste/presse bort kanten, og snart var det full åpning!! 3-4 pressrier så var han ute, skjønne, lille gutten vår!! Kl. 02.03. 3800gram, 50cm og 36cm rundt hodet. Lykken var ubeskrivelig!!

Som to av sine brødre kom han med en arm sammen med hodet og navlestrengen rundt halsen, så jordmor måtte dra litt på slutten. Men fikk ikke så mye som ett rift, og sitter igjen med en helt fantastisk fødselsopplevelse.

Reiste hjem til stolte storebrødre etter halvannet døgn og bare nyter denne dyrebare barseltiden med verdens hærligste baby.

Blir lite tid til å sitte foren pc fremover ser jeg, så ønsker alle dere som venter masse lykke til!! Og tusen takk til dere andre "overtidsdamer" som det var så fint å følge her inne de siste, tunge dagene : )

Stor klem fra mamma og Kasper

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gratulerer så masse med Kasper:-) Nydelig historie!

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen din. For en utrolig fin fødselshistorie! :) Lykke til i barseltiden. Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med overstått fødsel =)

Skrevet

Gratulerer så mye med Kasper!

Flott fødsel og godt du sitter igjen med en fin opplevelse.

Husker deg tror jeg fra forrige runde,(06), nå er det jeg som sitter her på overtid.

Litt rart når alle har sagt at du går ikke over med nr 2 når nr 1 kom så tidlg.

Det er vel derfor jeg sitter her tenker jeg kroppen gjør det bare på trass:)

Kos dere masse

Skrevet

Hei Cabe!! :o) :o) Jippi!!! Der var du!

Gratulerer sååå masse med Kasper! Så artig at det plutselig løsnet for både deg, Lucky og meg! :o) hehe..

Jeg storkoser meg med lilleprinsessa og storesøster! Herlig med nyfødt i hus igjen!

Lykke til videre med dine fire gutter, og kos dere masse! Kanskje vi tastes på DIB etterhvert ja, om man får tid ;O)

Stor klem fra Irene

Skrevet

Åhhhh så hærlig cabe :-) Har vært inne her et par ganger for å se etter deg & skulle faktisk skrive et innlegg for å rope på deg, hehe :-)

Så fantastisk fin fødselshistorie & godt å høre at alt gikk så fint og at du slapp å vente lenger :-) En utrolig befrielse å være ferdig, eller hva?!!!!

Uansett, gratulerer så mye med den lille prinsen din :-) Tenk så heldig du er som har 4 flotte gutter nå :-) Er helt fantastisk :-)

Lite tid til pc-sitting nå med baby i hus pluss barn fra før, det er helt sikkert, så om det blir noe DIB på meg får tiden vise :-) Har i vært fall vært kjempe koselig å følge både deg og irene nå på slutten & hadde vært utrolig artig å følge dere videre....... men så er det det om tiden strekker til...... :-)

Kos deg/ dere masse med baby`en & nyt hvert sekund!!!!! Det gjør jeg :-) Nå skal jeg opp til min kjære og lillegutt som ligger å venter på at matmora skal komme opp å legge seg, hehe :-D

Stoooooooooooooooor klem fra lucky :-D

Skrevet

Gratulerer så mye med Prins Kasper :o)

Håper at alt går bra med dere alle 6! Kasper har vel 3 stolte storebrødre

som hjelper til :o) Masse lykke til videre

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...