Gå til innhold

håpløs "venninne"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

bli såå sliten og lei etter hatt a på besøk her.. ok her kommer historien:

ei på 35 år, ei venninne av samo, dvs ikke sånn supervenna, men hu snylta endel på vennan sin bla han før han traff meg og jeg satt en stopper.Så når vi sku ta nr to var også hun gravid og fikk rett etter meg. ( barnefar engelsk og ingen kontakt med ungen som nå er litt over to år..)hu har bestandig vært spesiell og gjort sin egen greie..men trudd at når hu fikk unge så mått hu ta seg sammen..meeen..

Iallefall så har a no en gutt på 2 år, hu har ingen utdanning eller jobb men d like greit for hu kan ikke jobbbe sier a, hu har jo allergi, astma, epelepsi osv osv.. ( hypokonder av en anne verden..) og bor hjem t foreldrene sine.

Hu liker komme hit på besøk, da overnatting.. sånn type at hu sier hu kommer en tur og så planlegger hu ligge over uten spørre oss først.. Normalt sett har det egentlig vært greit så lenge d passer våre planer, men hu styre sån med sønnen at det e så slitsomt ha hu her. eksempler som vi må overse dvs prøver overse og ikke kommentere..:

- han får flaske til mat( morgen og kveld..) og han er 2 1/2 år for d er jo mere lettvint en faktisk lage skive og melk i glass...

-hu vekker han flere ganger om natta, for å sjekke om han kald/varm..skifter klær og dusjer han/bader føtten i vamt vann..

-bytter pute og snur han om natta..

-hu kan ikke gå på do uten han hysterisk..

-hu legger sine planer uten legge tilrette for hans behov, som når hu skal på tur så kan han få litt mat t frokost og gå uten mat helt t kvelds..

- hu legger han ikke i normal tid, når han trøtt, nei holder han våken pga hun liker sove lenge..

- hu spør han heeel tia om alt, : skal du bæsje? skal du tisse? er du varm? fryser du?

-han er jo ik i bhg, så han kan ikke leke med andre barn, slår og spytter, når han er slem, så forklarer hun d: han prøver bare få kontakt, han ville bare stryke henne på hodte med bilen, det var det du prøvde på ikke sant gullet?? selv om det han gjorde var delje bila hodet på min datter

- han kaster leker og ødelegger de igjen pga har ikke lek ferdigheter..

-han snakker veldig dålig pga hu forteller hele tia hva han mener.. dvs hu lager fortellinger som hu sier han mener..alså en gutt som ikke kan prate..

- hu kan alt og vet alt og har null selvinnsikt og nekter tro at hu har skapt gutten til å være så utrygg som jeg aldri opplevd noen unge noensinne. Nekter ta i mot råd og nekter forandre noe som helst.

-barnevern innblanda..

langt ble dette, men det jeg vurdere nå er ta kontakt med barnevernet og fortelle våre opplevelser pga vi føler gutten ikke er helt normal..men hu elsker virkelig gutten sin, det er ikke det, men hu nekter liksom på at hun gjør noe feil..( hu brukt q tips rompa hans for få han t bæsje helt t no.....hallo liksom..)

jaja.. hu dratt no så d blir lenge t hu får ligge over når d bare er styr og helt andre rutiner en våre...

takk for leste dette lange innlegget

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært mulig å lese dette innlegget skulle jeg forsøkt å svare noe vettugt.

Ærlig talt, menneske!

Skrevet

Høres ut som en slitsom venninne. Dere har tatt alt dette opp med henne også? Vet kanskje ikke om jeg ville ha gått så langt som å gå til barnevernet på bakgrunn av det du forteller om her, men kanskje hvis du virkelig har prøvd å ta det opp med henne og ikke kommer noen vei så...

Skrevet

Nei, dette var ikke enkel lesning. Hvis du kontakter barnevernet så håper jeg du ikke skriver brev da det er stor fare for at de tropper opp hos deg isteden.

Jeg synes, av det jeg forstod, at du utleverer venninnen på en bedriten måte. Jeg er ganske sikker på at du ikke har kompetanse nok til å avgjøre om gutten er normal eller ikke utifra hva du skriver.

Skrevet

HVA er det egentlig du prøver og SKRIVE??????

Skrevet

Tror det er Nynorsk.

Jeg vil overhodet ikke anklade hovedinnlegger for noe her, trålet meg igjennom innlegget og hvis det er slik som hun skriver må jo denne mora være riv ruskende gal. Hvem i huleste er det som bruker q-tips i rompa på ungen sin for å få han til å bæsje?!

Men.. å angripe en mor og irettesette hennes morsrolle og hvordan hun velger å spille denne er jo i seg selv å be om bråk. Du kan jo ende opp med å såre henne og ta fra henne all selvtillit hun har.

Barnevernet tar ikke fra henne sønnen på dette grunnlaget, det er garantert.

Det at hun stadig maser på sønnen sin,slik jeg forstår det, om han er kald / varm/ må tisse / bæsje osv er jo i utgangspunktet et tegn på omsorg og kjærlighet. Men derimot: Når han er direkte slem og hun lapper dette over med å putte inn en "historie" som du sier så gjør jo moren noe feil også.

Stakkars gutt hvertfall.. det må jeg jo si. Jeg syns det er ille nok å gi febernedsettende i rompa på ungene jeg, men å grave inni der med qtips for å lete etter bæsj er jo rett og slett på tryne.

Nei.Dere får sette ned foten ang overnattingen. Tror både du og mannen din må bli flinkere der hvis det er sånn styr når hun kommer. Klarer du ikke å si nei, si at du ikke er i form rett og slett til å ha folk i huset.

Skrevet

Det er IKKE nynorsk.

Jeg har hatt nynorsk på skolen og kan helt greit lese og forstå nynorsk.

Skrevet

Ut fra hva og hvordan du skriver tror jeg du har ganske mange problemer selv og lurer på om du er kompetent til å oppdra unger. Kankje du skulle melde deg selv til barnevernet.

Skrevet

det e nu nynorsk med dialekt herregud å fader

Skrevet

og æ e enig med Mammaen til Emilie med mage

ikkje bland dæ inn for mye hovedinnlegger. kan bare gjør ondt værre for ungan kanskje

Skrevet

Ja, slitsomt og kvalmt med innlegg der hensikten er å henge ut og blottlegge venninnene sine.

Også dette evige maset om å melde fra til barnevernet fordi noen gjør ting litt anderledes.

Skrevet

Nå kan man jo ikke akkurat melde noen til barnevernet for at man skriver på sin dialekt på et forum.

Men hva med å prøve forsiktig å fortelle henne at hun må lære ungen å snakke, uttrykke seg selv osv, ungen kan jo heller ikke la være å spise mellom frokost og kvelds, det hørtes jo ikke bra ut.

Virker som hun trenger litt kunnskap om hvordan man oppdrar et barn.

Skjønner godt du er bekymret.

Skrevet

Sorry Mac, jeg forsøkte å lese innlegget ditt, men dette ble for slitsomt en søsndagskveld.

Slit det med helsa!

Skrevet

Med litt forståelse av dialekt så innlegget helt lesbart det :). Syns det høres ut som en vanvittig vanskelig situasjon, men hadde nok kanskje selv kontaktet barnevernet og forklart at dere ser kjærligheten, men at mor nok mangler en del både kunnskaper og antenner og burde ha oppfølgning, og sønnen definitivt barnehageplass.

Skrevet

Jeg må bare komenterer det med q tip i rumpa:)

Det er faktisk et råd som noen jordmødre gir, eller jeg fikk beskjed om å "ta tempen" på dattera mi når hun var hard i magen. Noe med at når man får noe opp i stumpen så vil man trykke det ut. Men dette er selvfølgelig ikke noe man skal drive med utenat det er helt nødvendig da:)

Skrevet

Mange av disse tingene du skriver viser at hun PRØVER å gjøre det beste for ham. At hun spør hvordan han har det, at hun snur og sjekker ham om natta (jeg tror ikke at hun gjør det for å plage ham)

Hvis barnevernet alt er innblanda er det liten vits i at du kontaker de. Dette vet de nok fra før. De fratar ikke mora barnet fordi hun har litt dårlige sosiale ferdigheter, antageligvis er det en prosess i gang for å hjelpe mor og barn og da kan det være ødeleggende om du blander deg for mye. Du kan derimot være ærlig når det gjelder overnattinga. Bare si nei, hun tåler det nok.

Skrevet

Jeg må si jeg syntes dette hørtes veldig merkelig ut! Stakkars lille gutten da. Synes dere virkelig dette er å "henge ut" folk? Når mora kan finne på å ikke gi gutten mat fra frokost og til kvelds? Og vekker han om natta? Syns ærlig talt hun høres litt nevrotisk og manipulerende ut.

Syns ikke du skal dra inn barnevernet på dette stadiet, men at noen bør ta en skikkelig prat med henne, mener jeg er hevet over all tvil! Og da mener jeg ikke noen koseprat om morsrollen, men spørre henne ordentlig ut hva hun mener om guttens utvikling og adfred og hva slags rutiner hun har! Klart, alle har sin måte å oppdra barn på, og alle gjør en hel masse "feil". Men syns ikke man bare skal få holde på som man vil heller. Det går jo utover gutten. Han kan jo hverken prate skikkelig eller leke! Må være lov (eller, det burde egentlig vært pålagt) å si ifra når man ser foreldre overkjøre barna sine og ikke ta hensyn til deres behov. Det er d som trengs å forsvares, ikke denne mora!

Det var min ærlige mening!

Skrevet

Jeg haaper hun faar skikkelig oppfoelging av barnevernet, for det hoeres ut som om hun trenger hjelp, type hjelp med aa takle foreldrerollen.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg IKKE hadde problemer med å lese innlegget, og at jeg må le litt av disse som blir så fuckings hysteriske over at du skriver på dialekt! :D Man skal jo konsentrere seg litt mer når man leser, men er vel ingen grunn til å flippe av den grunn? :P

Skrevet

Stakkars lille gutten.. :-/ Selv om moren elsker den gutten så høres det ut for meg at moren er syk og trenger hjelp, ser ikke ut som om hunklarer å se hva som er best for ungen sin, hun ødelegger han og tar fra han sjansen til å få et bra liv.. Jeg hadde ringt bv, ingen tvil....

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde heller ingen problemer med å forstå hva du skrev, selv om det var litt rotete.

Hvis det er slik at du ser en gutt som ikke får mat en hel dag, som har dårlig utvikling pga ting moren gjør og ikke gjør, at du ser kjærligheten hennes, men at hun kommer til kort,

kan jeg ikke skjønne at det å ta en prat med barnevernet burde være så fjernt.

Og hvis barnevernet allerede er innblandet så kan du fint ta en telefon alikevel, kanskje de bare ville syntes det er fint med litt mer informasjon.

Det høres ut som om hun trenger veiledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...