Gå til innhold

munn hånd og fotsyken.

*mamma t mathea - *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med denne? datteren min fikk den på fredag. har såvidt spist litt idag pga blemmene i munnen. alt gjør vondt. hva har dere gitt ungene deres?

har prøvd:

-gele

-is

-yogurt

-frukt

-middagsglass for unger fra 4 mnd

-sjokolade

+++

inegnting som går ned. fikk i ho litt leverpostei ikveld. ho blir straks 2.

er så fortvilende å gå å se på at ungen er sulten og har kjempelyst på mat men klarer ikke spise el sove.

takk for svar. hilsen frustrert høygravid mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?:(

Skrevet

nevøen min har det også for tiden, han spiser grøt, masse grøt;) Han er også straks to år. Virker som om det er deilig med noe varmt, men han skal for all del ikke ha noe surt! (frukt, saft, juice..)

Skrevet

Sønnen min har faktisk hatt dette to ganger. Virket på ham nå sist at det var vondt uansett om han spiste eller ikke, så det ble mye ynking i søvne. Vi ga ham myk mat (prøvd banan?) - og ikke noe med syre (juice etc). Han spiste når han orket. Det står på noen dager, men går nok snart over. God bedring til vesla!

Skrevet

ho drikker en del eplejuice faktisk. eneste ho drikker. har prøvd med grøt og melk og men det gjør vanvitti vondt. skal ikke ha banan heller.

er skikkelig fortvilende. vondt for et stakkars mammahjerte å se på. ho våkner hundre ganger iløpet av natta å hylskriker det er så vondt.

feberen har heldigvis gitt seg så håper ho blir bedre snart. men får stadig nye blemmer i munnen:(

Skrevet

Finnes ingen medisin for dette dessverre. Mine små hadde dette nylig, og det var ikke særlig hyggelig. Men de fikk det de hadde lyst på, for i det hele tatt å få i dem noe. Is var veldig pop. Etter at de hadde vært friske i en uke eller to, begynte huden å løsne i store mengder fra hendene og spesielt føttene, det har vart i to/tre uker nå. Eldstebarnet har og fått flere løse negler, regner med at det og er pga sykdommen.

God bedring, håper at dere slipper dette!

Skrevet

Hvordan begynner dette??

Skrevet

Med plutselig og høy feber, samtidig som det dukker opp noen røde prikker som ser ut som kviser rundt munnen, håndleddene, og anklene/føttene. Men ikke så mange til å begynne med, og blemmer i halsen etterhvert. Jeg trodde først at det var et skikkelig ekkelt munnsår, men syntes det var rart at så små barn kunne få munnsår. Det var altså hånd fot og munnsyken. Har hørt i ettertid at det ble kalt munnskåld før i tiden.

Skrevet

Ikke morsomt. Vi voksne her fikk det (men ikke ungene, heldigvis/merkelig nok) for noen år siden, og det er forferdelig vondt. Ingenting er ikke-vondt, men det som er helt kaldt og helt glatt er minst vondt... Drakk iskalde drikker, milkshake, men kun med vanilje/sjokoladesmak (for bær har syre, og det svir), spiste is (fløteis uten bær)... og hata. Yoghurt er syrlig og vondt, varm mat er ille, all mat med kanter er ille, tygge er ille (hadde blemmene langs tunga) og tannpuss var ikke å tenke på. Skylte med desinfiserende, men det er datteren din for ung til. Stakkar lita, har dessverre ingen andre gode råd, og lite trøst annet enn at det visstnok går fortere med unger (vi holdt på i fjorten dager, ravende festlig å ikke kunne snakke reint på jobb...) God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...