Gå til innhold

Hjelpe meg med et enkelt(?) regnestykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat takket ja til en jobb hvor grunnlønna er 19.000kr i mnd.

Jeg skatter 36% og klarer ikke å finne ut hvor mye det blir av 19,000.

Flaut, jeg vet, Matte har aldri vært min sterke side, og nå er det ihvertfall 10 år siden siste prosentregning.

Setter stor pris på hjelp :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gang det med 0,36 :) det er så mye du betaler i skatt...

Skrevet

12540 kr utbetalt - altså 6840 kr i skatt. Men du skal ikke behøve å skatte på langt nær så mye med den inntekten.

Skrevet

Guri så flaut. Det var ikke verre nei, hihi. Tuusen takk for svar! Det var rundt 7000 som jeg tenkte meg. Grøss, det er masse penger!

Igjen, tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Det er da det er kjekt med kalkulator.

36% av 19000 er 6840,-

Så da sitter du igjen med 12160,-

Skrevet

Åh? Dette vil jeg gjerne høre mere om :-) Jeg ringte skatteetaten, og hun jeg snakket med sa at jeg betaler samme skatt som alltid, altså 36%.

Før tjente jeg 25.000 kr men dette er en 80% stilling, derfor ned i lønn!

Setter også veeldig stor pris på svar når det kommer denne problemstillingen! Føler meg lurt nå kjenner jeg, av hun fra skatteetaten!

Skrevet

Bare hyggelig :) Men hvorfor i all verden betaler du så mye i skatt? Du trenger iallefall (mest sannsynlig) ikke bekymre deg for noen baksmell med det første... ;)

Skrevet

Be om å få tabelltrekk. Jeg vil tro (uten og love gull og grønne skoger) at du klarer deg fint med 20% skatt. Men om du betaler så mye så får du en meget hyggelig overraskelse i juni da :o)

Skrevet

Hehe, nei du sier noe der ;-) Men jeg er vel en av mange som trenger pengene nå, og ikke neste år, hehe. Det er flere som har nevnt det nå ser jeg. Er det tabelltrekk som lønner seg da kanskje?

Har det foressten noe å si at jeg har barn nå? Om jeg evt kommer i en annen skatteklasse, eller gjelder det kun om jeg er aleneforsørger?

Skrevet

sjiraff :

Ja, det var det jeg tenkte nå også, hehe. Takk for tips! Tror jeg skal ta meg en ny telefon til skatteetaten imorgen gitt. Det utgjør jo nesten 3000kr i mnd, det er mye for oss i disse trange tider :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...