Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 sønnen min er 2 1/2 år nå.. og nå er endelig farskapsaken ferdig,tatt sin tid.. har bare fått bidrag fra staten,men nå må jo far begynne å betale,han har full jobb.. men d jeg lurte på,må han betale tilbake eller bare begynner d nå siden d ikke har blitt fastslått før nå? hvis de regner ut bidraget fra in sønn ble født ut i fra han sin lønn,vil jeg da få d an egentlig skulle ha betalt eller hvordan fungere d egentlig?
Matja Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 2 1/2 år?? Hvordan i alle dager kan saken ha tatt så lang tid? Herregud, det er jo helt sinnsykt! Jeg vet dessverre ingenting om dette, men håper virkelig min sak blir avgjort før om 1 år... Jeg har holdt på i over ett år nå, og lurer egentlig på det samme som deg
hgutto Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 hva i all verden har de drevet med siden det har tatt så lang tid??? jeg har akkurat vært igjennom dette selv og fått de fastsatt nå.. tok 7 mnd her.. han skrev under da det ble snakk om at det gikk til retten... så fikk jeg brev fra nav om at han hadde erkjent og samtidig papirene jeg måtte fylle ut i forhold til bidraget.. men det venter jeg på svar på.. noen sier enn får tilbake bet. andre ikke.. så jeg blir ikke klok.. er jo ikke din skyld og barnet sitt at dette har tatt tid, så det burde jo etterbetales.. men..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Gratulerer! Så deilig det må være å være ferdig :-). Min farskapssak var over etter noen måneder, men jeg kan levende forestille meg hvor lettet du må være. Når det gjelder tilbakebetaling, så fikk vi det. Fra måneden min sønn ble født. Men jeg mener jeg har hørt at man i hvertfall får tilbakebetalt for ett år om ikke for hele tiden. Og da ville du i såfall få tilbakebetalt mellomlegget mellom forskuddsbidraget og det bidraget han skal betale. Lykke til :-)!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 jeg har ikke vært der dere er, men det jeg har hørt og det eneste som virker fornuftig er at dere får bidrag fra barnet er født. far må også betale tilbake til nav det dere har fått i forskudd. han blir ikke noe mindre ansvarlig for barnet økonomisk bare fordi han tekter på at han har hatt ett barn. husk og søk bidrag fra barnet den måneden barnet er født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå