Gå til innhold

Nord-Italia kaller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tenkte å starte en tråd for oss som bor et stykke opp på støvelen... Har vært i kontakt med flere av dere, men har mistet litt oversikten. Kan vi ikke ta en oppsummering her?

Hvor? Barnas alder? Situasjon? Etc.

Jeg er mammaen til Oscar som blir 4 i januar. Vi kom hit i september, og er på prøve-år... Bor i Caprino, like ved Lago di Garda. Oscar er i asilo. Språklig sett er ståa den at norsken og engesken blir verre og verre, uten at italiensken blir bedre... Hm!?

Er åpen for å treffe andre, men det må planlegges litt, for vi har så fulle dager (til tross for at jeg ikke jobber engang!)

Ciao, ciao!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God idè.

Jeg er mammaen til Jens (20mnd). Vi bor midt i Milano og har vært her siden Jens ble født. Vi behersker språket ganske godt nå og hjelper gjerne til dersom noen har behov for det.

Vi har vært veldig heldige og har møtt noen supre norske venner her i byen og det har virkelig løftet humøret bare å vite at de er her (stor klem til G og M og K). Vi vil mer enn gjerne møte flere og er helt klare for vaffeltreff når og hvor det måtte være (vi er mobile).

Baci a tutti!

Skrevet

Hei, hei!

Tipper vel at det er oss mamma'n til Jens skriver om :-). Jeg bor altså i Milano med mannen min og de to jentene våre Guro (1 år) og Marte (3,5 år). Vi kom i slutten av august og har inntil nå bodd i en midlertidig leilighet litt nord i byen. Har hatt det fint her, men i går fikk vi nøkkelen til det huset vi skal bo i de neste tre årene. Huset ligger i Vedano al Lambro - to gater unna Monza og 200 meter unna Monza-parken. Flyttelasset vårt kommer mandag og vi gleder oss sånn til å få alle leker, klær osv.

Marte begynner i barnehage i januar. Har fått plass i to ulike engelskspråklige så da blir det vel en av de tenker jeg. Skal på besøk begge stedene nå til uka. Guro kommer jeg til å ha hjemme til høsten i hvert fall. Mannen min jobber i Milano for et italiensk selskap, utleid fra Norge.

De neste ukene går nok med til å komme i orden i huset, fly til Ikea o.l. Så blir det spennende å se hvordan livet utvikler seg her i Italia. Er i hvert fall veldig optimist så langt.

Er forresten ikke veldig aktiv på disse sidene, men titter innom en gang i blant for å se hvordan det går med NordItalia-trådene.

Skrevet

Oi, heldige du som bor så nært Monza!!!!

Jeg satt akkurat og surfet litt for å finne ut litt mer om dette Monza Rally Show som foregår i helga. Har såååååå lyst dit, er en stor Valentino Rossi-fan, så dette kan være mitt livs sjanse for å se ham.

Ellers takk for svar, både til deg og Jense-mamman. Vi snakkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...