Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Har en jente på 2 år, som lenge har vært rød nedentil. sier au når vi skal vaske. På 2 års kontroll såg legen på det, og hun pratet om urinveisinf. har prøvd tatt en uinprøve, noe som ikke er så lett, og kuttet ut våtservietter som legen sa. bare de uparfymerte eller klut og vann. Fremdeles klager hun, og det er rødt. Kan det være en slags sopp? og kan jeg evt prøve canesten?
Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Ta henne med til legen! Man kan få sopp så tidlig, husker da datteren min var innlagt på sykehuset over en lengre periode så fikk babyen/ ungen vi delte rom med sopp. Hun var da ca 1-1,5 år gammel og gikk på antibiotika (er særlig da man kan få det tror jeg).
enda en Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Det høres ut som hun kan ha sopp ja. Hvis det i tillegg er "utflod" /hvitt belegg mellom kjønnsleppene, så er der nok helt sikkert sopp. Det er ganske vanlig at småjenter får sopp, det er pga bleier; tett og klamt, og overdreven vasking. Lurt å begrense vaskingen til bæsjrompevask, og evnt på morgenen. Det er ikke nødvendig å vaske nedentil ved hvert bleieskift. Canesten kan trygt brukes ifølge min helsesøster. Smør på et tynt lag på det røde området, men pass på å ikke få salve i skjeden/skjedeåpningen. (disse små får oftest bare sopp i huden, ikke i skjeden)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Takk for svar! skal få en time til henne. det er rødt i skjedeåpningen, ikke ellers særlig. kan jeg ikke bruke canesten der?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Den soppinfeksjonen en kan få, og som også voksne kan ha nedentil, er Candida Albicans. Det er også den som forårsaker trøske hos små babyer. Så ja, alle kan få soppinfeksjon. Ikke start medisinering beregnet på voksne. Gå til legen med det.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 Trøske kan spre seg alle veier nesten. Fra munn til brystknoppen , gjennom magen til barnet og da sette seg i skrittet. Har barnet fått sopp/ trøske og ammer skal man jo behandle brystene også. Trodde de anbefalte sånn gammeldags blått vann til behandling av sopp i underlivet hos barn? Husker søren ikke hva det heter.. knallblått vann som er FYFY å søle da flekkene sitter godt.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Krystallfiolett eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå