Gå til innhold

fine dager her og,

Anbefalte innlegg

Skrevet

men fytte rakker'n så drit det er å ikke ha penger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjærestefisen tjener godt han altså, det er ikke det, men vi lever jo et liv som helst skulle vært finnansiert av to voksne... Vi har selv valgt å ha det sånn altså, men noen mnd er kjipere enn andre, og denne mnd vinner kjipe konkurransen. Lønning på fredag... Regninger betales med en gang, og vips.... ha ha ha ha en hel mnd UTEN PENGER. Så nå må jeg bruke fantasien min for alt den er verdt. for her skal det lages GOD mat av ingenting. I dag har jeg laget havregrøt til lunch, men jeg lagde den gode og ikke den kjipe... så nå vet jeg hvordan man gjør det :-). jeg har funnet ut at tomatsuppe uten makaroni koster 7 kroner mindre enn den med, og når jeg da vet at vi lager makaroni ved siden av uansett, så kan jeg fint klare meg uten de skarve 10 makaroniene som TORO spanderer :-)

Jeg må bli spare-sara helt ti desember, for da kommer det en mnd som er mye artigere økonomisk sett, selvom julegavene i år mest sansynlig blir av den heimesnikra arten. det var de i fjor også, og det ble nesten tatt imot med glede, så da kan det jo hende at gleden blir litt større i år??? Jeg vet ikke helt hva jeg skal snekre enda da men, noe billig må det bli i alle fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagra liksm midt i en tanke rekke, og vips så ble alle tankene borte...

Men jeg skulle vel egentlig si at man blir litt sur og gretten og råtten i fletten av å tenke økonomi, men at sol og deilige klare dager og nydelige unger og gode venner gjør susen!

Skrevet

Tankerekke i ett ord....

Skrevet

Synes du er kjempeflink som klarer å forholde deg til sparebluss-budsjett! Har aldri sammenlignet priser på tomatsuppe med eller uten makaroni, men det er sikkert fordi vi gjør som deg og koker ved siden av. Lett er det ikke og det kan være grobunn for mang en krangel når økonomien er skral.

Hjemmelagede presanger er uansett veldigveldig fint å få! Det ligger mye omtanke bak ett par strikkede hansker eller læsta som jeg setter stoooor pris på.

Kos deg i klarværet :o)

Klæm fra

Skrevet

Velkommen i klubben for de stive smil og de rynkede panner hahaha

Uff. Vet du. jeg er så glad for at jeg "vet" dette bare er midlertidig. Da ser man jo et lys i den andre enden av tunnellen.

Desember blir helt sikkert flott her også, om det da ikke kommer for mange regninger etter utsatt november-moro...

Som sjef i denne klubben skal du få litt innføring i butikk-rutiner.

Her har vi flere faser.

Man lærer seg fort stien til de tingene man MÅ ha og unngår lett veien til fristelser hehe.

MÅ man ha med barn så er fasene slik:

1. fase: (med snill og hyggelig stemme) Nei, ikke i dag vennen.

2. fase: (bestemt) NEI, det skal vi ikke ha

3 fase: (sint/irritert) NEI

4 fase: Her rekker det faktisk å bare heve øyenbrynet bittelitt

5 fase: Oj, mamma... se... Det har kommet nytt blad. Men jeg trenger det ikke jeg. Jeg kan jo fint lese ett av de andre bladene mine....

jaja

Og sånn går nu dagan

Hilsen den tidligere Jeg-hater-kneippbrød-generalen

Skrevet

Ja, eller denne;

"Neimen mamma, får jeg kakao?? jeg trenger ikke altså"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...