Gå til innhold

Da er Cassandra kommet til verden 6 dager før termin:):):))

Anbefalte innlegg

Skrevet

natt til tirsadag samme dag som jeg skulle på kontroll våknet jeg med vond t magen. begynte å ta tiden på riene\kynnerene å det var akkurat 8 min mellom hver. disse fortsatte hele dagen. så jeg var hos jordmor med små rier:)hehevi gikk å handlet litt å kjørte hjem igjen. ( 1 1\2 time)

rett rundt klokka ni på kvelden økte riene å med 6 min mellom hver. ringte inn til føden å de sa jeg måtte bare komme inn viss jeg følte det var nødvendig, å siden det var så lang vei kunne de undersøke meg å eventuelt kjøre hjem igjen!!!

da vi var inne hadde jeg bare 1 cm åpning. ble skikkelig skuffet

DE sa jeg kunne sove over siden det var så langt hjem å det var midt på natten.

fikk selvfølgelig ikke sovet noe..

klokka ni neste morgen var riene tilbake med 8 min mellom. snakket med en vennine, hun sa ta en dusj å gå en runde eller to på rommet. dette gjorde jeg å det gjorde riene sterkere å med 2!! min mellom hver. kjæresten min fant en jordmor å jeg ble trillet inn på føden.

fikk helt panikk, okm på at jeg hadde glemt å ta klyster, så med vonde rier foor jeg inn på badet å fikk det unnagjort.

fikk lystgass.. deilig

petedin?( tror det er det det heter(sånn inn i hånda) deiligere

epidural deiligst( dette må dere bare ha, herregud det var like før det gikk for meg. særiøst, riene var ikke vonde)

gikk fra 4 til 8 cm,8 til 9 og ni til10:)

med 9 cm åpning fikk jeg min kjære til å kjøpe sjokoladde til meg, hadde helt glemt at jeg ikke skulle spise søtt etter svangerskapet( begynte å bli lita tid) slukte ned 8 kindermaxi før jeg måtte begynne å presse. hadde ikke noe særlig vondt. så var lille prinsessa ute:) 49 cm lang å 3210gram. helt nydelig selvfølgelig:)

begynte å blø en del etterpå. 1 LITER!! det var det verste med hele fødselen, ble skikkelig resdd. det bare pøste ut. så etter 3 store blødninger fikk de stoppet det.. men jenter, ha epidural å kos dere:) ikke noe å grue seg til..

lykke til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulera såååå masse me jentå kosa deg videre.

Skrevet

Gratulerer så mye med overstått fødsel =)

Skrevet

Gratulerar så mykje med babyen!! Skal nok ha epidural, ja:-)

Skrevet

Gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Cassandra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...