tuninna ♥ 2pp Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Jeg er sterkt plaget av migrene. Og fordi vi prøver så kan jeg ikke bruke forebyggende medisiner. Jeg har anfall ca annenhver dag, gjerne mer også. Og er jo livredd for å ta medisiner. Hvis jeg tar paracet og ibux o.l. reduserer det sjansen for å bli gravid. Tar jeg migrenemedisiner kan det skade fosteret. Hvis jeg ikke tar medisiner blir jeg jo helt ødelagt. Syns det er så vanskelig fordi jeg trenger jo å ta medisiner når jeg får anfall, men man aner jo ikke når man blir gravid. Og kan jo risikere å ha tatt medisin kansje ti ganger før jeg finner ut at jeg er gravid. Noen med samme problem? Hva har dere gjort?
Lykkelig med 2 Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 hei, jeg sliter mye med migrene i perioder. Var særlig plaget både før og under siste svangerskap. Har ikke forebyggende medisin men akuttmedisin (maxalt) som jeg tar ved anfall. Jeg tok ikke medisin når jeg hadde mistanke om at jeg var gravid med helt frem til det. Merket at jeg var gravid i uke 3,5 så det var jo ikke særlig langt uti svagerskapet. Jeg har og hadde god hjelp av kiropraktor samt noe soneterapi når jeg var gravid. Hos meg kommer mest migrene fra nakken. I tillegg til den hormonelle som ble helt grusom rundt 5 mnd i svangerskapet. Har du forsøkt homeopatmedisin? Noen har nytte av det og det er ufarlig har jeg blitt fortalt.Jeg forsøkte, men hjalp ikke på meg. Det finnes jo også andre alternative behandlingsformer som hjelper noen og er ufarlige. Jeg har det mye bedre nå og har lite migrene i forhold til tidligere. Håper det blir bedre for deg og at du finner noe som fungerer. Jeg føler med deg. Lykke til!
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 JAAAAA. For meg er det veldig hormonelt og en balnding av migrene og spenningshodepine. Holdt på med utredning for migrene da jeg sluttet på p-pillene i mai. Da ble jeg plutselig bedre! MEN for noen måneder diden kom det tilbake igjen. Nå har jeg ofte hodepine og får migrene rett før el og rett før og sammen med mensen. Er noe dritt. Har prøvd meg med bare Parasett, men det hjelper ikke. På det verste har jeg vært nødt til å ta Ibux 600 mg. i tillegg. Det har tatt toppen. Jeg vet jeg ikke skal ta Ibux, men må man, så må man... Tok mye Naproxen før jeg ble gravid med førstemann, som ikke var planlagt, og jeg ble gravid og fødte en velskapt gutt fordet... Satser på at det går bra nå også....:-/
tuninna ♥ 2pp Skrevet 3. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2008 Jeg skal til legen igjen imorgen å prate litt om dette her. Tror jeg hadde en SA idag....Hadde mensen 14oktober. Begynte plutselig å blø idag morges, og så ikke ut som det pleier. Har hatt SA før også, og ser ut som det gjorde den gangen Så er redd for at det var det pga medisinene jeg har tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå