LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Jeg har en som er med smør, sjokolade, egg og sukker, en det er jo melkeprodukter i da? Men den er ekstremt avhengighetsskapende og grusomt god, så jeg må ha en forsikrimg om å slippe søksmål om du får den.
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 ) Det er nettopp den jeg sitter å ser på nå. Men kan man smelte Soft smøret som er uten melk og soya?
Sylteflesk Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 Den er det jo smør i, spørs om det må være helt uten melkeprodukter da, eller om det går bra med smør.
Miramor Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 TORO sin langpannesjokoladekake er glutenfri og uten melk.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 det fins jo stekesmør uten melk. det burde vel funke? bruker det på venninna mi sitt barn som ikke tåler melk
Tommage♀♂ Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Det har jeg aldri prøvd... Hva står det om bakeegenskapene på det da?
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2008 Den er sikkert lik Black Magic?
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2008 Vet ikke, fant ikke ut av det på mills.no, men skal sjekke på butikken i morra )
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2008 Det er hvetemel og ikke gluten som er greia.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 Nei, vil ikke si det, måtte inn og se på den. men nå har jeg ikke bakt den selv, så smaken kan jo være lik da. :-p
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2008 Hva heter det smøret, husker du?
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2008 Men da vil jeg gjerne ha oppskrift på din også )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 melange. den med et rødt lite rektangel på hvor det med hvit skrift inni står "uten salt og melk"
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 det står også "meget godt einet til baking" bakpå den.. hehe
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 Hehe, okei. Men jeg vet ikke om den funker med melkefritt smør, det har jeg aldri prøvd. 280 gr meierismør 280 gr kokesjokolade/mørk sjokolade 280 gr sukker 14 eggehviter 9 eggeplommer. Sett smør og sjokolade i vannbad til smelting. Mens det smelter skiller du eggehviter og plommer, og stivpisker hvitene. Når smør/sjokolade er smeltet tilsetter du sukkeret, og rører inn eggeplommene. Vend sjokoladeblandingen inn i eggedosisen, forsøk å beholde mest mulig luft. På forhånd har du gjort klar en rund kakeform, med bakepapir i bunnen. Smør smeltet smør i bunnen og rundt kantene, og strø sukker slik at det sitter fast. Hell 2/3 av røren i formen, og stek på 180-190 gr i ca 40-50 min. Kaken blåser seg først veldig opp for så å falle sammen og sprekke litt (slik som den black magic ser ut). Ta ut kaken, og la den avkjøles litt. Hell da over resten av røren, og sett kaldt. Bør helst stå litt, gjerne over natta. Som sagt, irriterende god, og jeg fraskriver meg ethvert ansvar forbundet med avhengighet eller overvekt.
Miramor Skrevet 2. november 2008 #18 Skrevet 2. november 2008 Kan man ikke bytte ut hvetemel med speltmel da, det finnes fint speltmel til lysere bakverk.
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 2. november 2008 Jo det kan man selvfølgelig. Vet hun kan spise spelt. Tenkte ikke på det. Men tror uansett jeg går for Liseuddematte..... eller black magic ) De ser farlig gode ut begge to.
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. november 2008 Den hørtes skummelt godt ut!! Gleder meg allerede )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå