Gå til innhold

sover barna deres om natten?


alberg

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er snart 7,5 mnd..og han sover IKKE hele natten. Våkner minst annenhver time. Vi gir han tutt og går ut igjen og da sovner han stort sett dersom det er litt tidlig på natten. Etter kl 4 blir vi ofte gående inn og ut med tutten med bare 10 min. mellomrom. Har sluttet med nattamming og klarer å drøye det til 05.30, men da er han helt desperat etter pupp..så da ammer jeg han og får han av og til til å sove en time til..ellers må vi stå opp..Begynner å bli skikkeligt slitne her. Hvordan sover deres sjarmtroll? Noen som har hatt det sånn, men har fått til å snu det? tar imot alle råd med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si at jeg har vært litt bortskjemt her... hun har sovet stort sett fra mellom 19 og 21 fra hun var ca 2mnd. til ca mellom 4 og 6. Nå som hun er 7.5mnd sover hun fra 1900-1930 til ca 05.30, får da pupp og sover til ca 09.00.

Men vi har hatt noen små perioder hvor hun har begynt å våkne tidligere. Da har jeg gått inn for å ikke gi henne pupp, men hun har fått vann på flaske, hun skrek endel den første natta, litt mindre andre og sov lengre den tredje..

Kanskje du kan prøve d?? Er ihvertfall verdt et forsøk, skjønner at dere blir slitne! Håper dere klarer å snu på d da!

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det sånn å har det sånn avogtil...helt tagisk

nå får han ikke pupp før hall5 uansett..bare vann.. har nesten vendt seg til dette men roter somme netter enda..blir jo gåen uffuff..så etter hall5, så er det oppjen hall6-7 å amme ijen så legger jeg ham i sengen våres så sover en halltime-1 1/2 time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som deg nå når han er7.5 mnd.

Han kan ha 1-2 netter i uken der han våkner tidligere og da får han vann.Er ikke alltid han roer seg men vi lar han ligge ... går ofte inn .Kan være urolig i opptil 2 timer,men da er det bra igjen neste natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har holdt på å tulle og våknet mange ganger hver natt en stund. Nå som han har begynt å få mer og mer annen mat ser det ut til at han sover tyngre og sover nå stort sett fra kl 19 og en lang økt til ca 3-4. Da får han pupp, men hender ofte at han da våkner til litt og ikke får sove igjen. I natt var han våken en times tid, og da med litt sutring og gråting fordi han ikke får sove andre ganger har han vært våken opptil 2 timer! Da kan han ligge og pludre for seg selv en stund men sutrer når han blir trøtt. Han sover fortsatt inne på vårt soverom og jeg har sengen rett ved min, ellers hadde jeg nok blitt gal i de våken-periodene. Det er vel heller ikke uvanlig at barn våker og mener det er morgen kl.530. Det har min gjort også, men nå pleier han å sove til kanskje 06.30, men da har han ofte vært våken litt på morgenkvisten før han sovner igjen... Tror vi bare må passe på å sove godt selv fram til første våkning en periode og så tåle litt tulling fram til morgenen. Har hørt at noen sier at de sover godt etter at de begynner å krabbe for da bruker de så mye energi i løpet av dagen... her er det rett før han krabber så kan jo håpe det er noe i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flyttet våre på eget rom ved 7mnd alder.For da har de lagt og pratet til oss og våknet ofte om natten. Lillemann ble flyttet når han var 5mnd og sov straks mye lenger og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel sover hun 19.00-07.00. Men iblant våkner hun i 2-tia og det er så vanskelig å få henne til å sove igjen. Hun bruker ikke smokk. Vi gir henne vann på flaske (varmt vann). 9 av 10 ganger sovner hun igjen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har han begynt å rote noe voldsomt igjen, er så fortvilet vet ikke mine arme råd...

han legger seg kjempe fint klokken 19, mn så er det opp igjen i 2-3 tiden å hyyyyyyyyyyyler selv om jeg er der.... inatt satt jeg ved siden av sengen hans fra hall hall3-4 å han gråt seg i søvn =( ikke er han sulten, pga han får myyyyyyyyyyyyyyye mat t kvelds(grøt), å middag før på dagen å masse pupp..våknet igjen 630,da fikk han puppen sin.. han drikker veeeeldig mye vann om natten da...

noen netter til sånn, så håper jeg han sover hele natten gjennom :s:s er hjerteskjerende å høre han hyle å gråte sånn =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg er heldig skjønner jeg! sønnen min sover fra 20.00 - 09.30 uten å våkne en eneste gang!:)

 

da han var 1 mnd brukte han smokk, han våknet ofte på natta da den falk ut av munnen, så kuttet vi ut smokken og han har sovet siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sånn var vår nr 1 oxo..slitsomt.

Endte med at han kommer inn til oss hver natt ennå!!

Nå blir han 3 år i Mars.

 

Men nr 2 er stikk motsatt!

Han har sovet ca fra 19.00 til 07.30,

siden han var 3mnd gammel=)

 

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover, men våkner til ofte om natten/tidlig morgenen.. Vil ha pupp! Har vel blitt en vane hun ikke vil gi slipp på!;) Får se om vi avenner når vi hun nærmer seg året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sovner han hall8 å sovner med en gang..hærlig, men våkner 1-2 ganger om natta å må ut å trøste :S

så idag våknet han hall6, off,,,,

tidli ja :S vet ikke hva jeg skal gjør, kan ikke legge ham senre helde rpga hn er trøtt hall8....

får bare legge meg hall8 jeg og for å få nåkk søvn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...