Gå til innhold

Nå er en herlig dag nesten over her også

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har det vært gnistrende vakkert på mine kanter av landet. Litt kaldt, men veldig fint. Vi rakk å rydde unna noen av krukkene som sto rundt omkring i hagen før vi gikk til skogs sammen med en vennefamilie. Lillebror og jenta der er så glade i hverandre og storkoser seg når vi gjør noe sammen med dem. Vi gikk et stykke som er langt for to 3-åringer og nokså kort for oss voksne. Minstesnupp i bæremeisen hadde fin oversikt over oss alle. Storebrors skole har lavvo i skogen, vi gikk dit og tente bål, grillet pølser og drakk kakao. Pepperkakesesongen er i gang, så da ble det dessert også. Etterpå har vi ryddet litt og jeg har montert kommoder fra IKEA. Med en skuff til hver bør det vel være mulig å ha det ryddig i gangen? Så var det søndagsmiddag med elgstek og deilig saus før det ble kvæfjordkake til dessert. Nå er magen mett, kinnene varme og barna er i seng. Finne frem strikketøyet eller rydde litt mer, mon tro? Jeg tror jeg satser på det første, jeg er nemlig litt sliten :-D

Håper dere andre også har hatt en fin helg og er klare for nok en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kost oss ute i dag vi også.

Riktignok ikke på skogstur, men vi har vært på skummel ta-bort-trille-tur i dag hehe.

Vi har nemlig hatt et ekstremt skummelt monster i hagen i sommer.

Egentlig skulle det reist til hiet sitt for lengst, men monstermammaen har glemt det litt bort.

Lillebror var helt med på notene, helt til han plutselig så hva "gressklipper" var for noe igjen.

Da hylskreik han og løp og tviholdt seg i porten mens tårene spruta hihi.

Meeen da mor forklarte grundig at vi skulle IKKE klippe gresset. vi skulle "ta bort", da gikk det greit etterhvert. Så på vei bort til garasjen så rakk vi å si: ikke klippe - ta bort . Omtrent 300 ganger hehe.

Nå er de store barna trygt plassert hos far, men lillebror sover sin vakre søte søvn i senga si. Tid for litt roe-seg-ned kos for mammaen :o)

Her skal også strikketøyet fram. Har en dress til lillebror som drøyer litt her. Nå har han bursdag på TORSDAG (!) og da hadde det jo vært hyggelig å tatt på ham ny fin strikkedress.

Jeg har da bare igjen 1 1/2 arm full av mønster-striper og en bukse..... det skulle vel gå så greit som baaaaaare det. hahaha.

Men du Maud...... kommodeRRRRRRRRRR????

Dæsken hva du får til i løpet av en dag!

:o)

Skrevet

Strikketøy høres ut som en bra kveldsaktivitet Maud, som en fin avslutning på en fin og aktiv helg:-)

Har vært ganske aktivt her også, med Halloweenfest på fredag, voksentur på byen med 2 vennepar lørdag, og beising av hyttegulv i dag.

Dessverre er det for tiden ganske aktivt på nattestid også her for tiden. Lille-snupp sliter med noen hjørnetenner, og det går voldsomt ut over nattesøvnen for å si det mildt... Og vårt lille sjarmtroll er ikke fullt så sjarmerende i våken tilstand heller naturlig nok, med vondter i tillegg til alt for lite søvn:-(

Det fine med sånne perioder er at det blir FANTASTISK deilig når ting normaliserer seg igjen, få sove en hel natt, kose seg med en uthvilt og blid attpåskatt, og få overskudd til å gjøre smått og stort og ingenting:-)

Ha en fortreffelig søndag kveld, med eller uten strikketøy! Jeg tar frem boka mi jeg nå tenker jeg, og sovner i godstolen... helt til neste skriketokt.

Ses snart:-)

Skrevet

Da har endelig lillemor sovnet. Aner ikke hva som gikk av henne i kveld. Nektet plent å legge seg å sove. Hun som pelier å lukke øya og sovne 5 min etter at hun er lagt. Hun ILLSKREK. Tilslutt måtta mamma krype til korset og ta henne på fanget og vugge og synge. Så fikk hun rote til håret mitt og da kom smilet frem og øya gled igjen. Hun snufset og hikket et par ganger også sov hun..

Nå skal broderingen frem her. Driver å broderer ei pute til storebror på 6 år med bilde av Lynet mc Queen. Det går rasende fort, store sting og fredig tegnet mønster på stoffet.

Så har jeg et prosjekt med advendstkalender, men den blir nok ikke ferdig i år.... Får bruke den gamle fortsatt. Egentlig var planen at storebror dkulle få ny og lillemor "arve" den gamle som vi har hatt i amsse år. Også skal jeg sy en til henne også etterhvert.

De to eldste fikk advendtskalendre da de var 15 og 17 år tror æ..... TTT.

Ellers har det vært en fin dag her også. Lillemor sov til 730 i dag.

Skrevet

hei! jeg føler meg litt utafor mht. den kvæfjordkaka som dere alle er så fortrolige med...:)ellers må jeg si det hørtes ut som dere har hatt en fantastisk dag! apropos strikking - jeg strikka votter til den lille og nå vil den mellomste ha tova votter, så det blir vel neste husflidsprosjekt her i gården. men nå bærer det til køys, for imorgen er det babysvømming igjen!

Skrevet

Dere er så flinke alle sammen!

Kjempeflinke, rett og slett :o)

Har ikke tatt i en strikkepinne siden jeg var gravid med LilleSnupp og det betyr snart 4 år! Brodering driver jeg ikke med. EldsteMann fikk en nydelig brodert adventskalender til sin første jul og jeg har fått loving på brodering på en til LilleSnupp bar jeg først finner en jeg vil ha. Fikk hun i fjor? Nei! Får hun i år? Nei! Så bare det å bestille slike ting tar flere år, hvordan hadde det gått om jeg skulle brodere i tillegg? Kanskje til 20 årsdagen, så jeg skal skjerpe meg med bestillingen i håp om noe til neste jul......

Jo - vi var ut og gikk tur i det strålende været vi og, før vi tok varm saft på terrassen før middag. Utover det har det vært det evinnelige vaskerommet som har vært i fokus samt mating av vedovnen slik at vi har hatt det varmt og godt i hele huset:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...