Gå til innhold

Et lite sp.mål til dere... håper dere kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å skal skrive stil om eventyr... og et av sp.målene i oppgaven er:

Hva kan årsaken vøre til at stadig nyere generasjoner leser de gamle eventyrene om askeladden?

Leser dere de eventyrene? har blitt lest for? kommer dere til å lese de for deres barn?

jeg har foreløpig skrevet dette som svar:

Årsaken til at nye generasjoner leser de gamle eventyrene om Askeladden er nok at eventyrene er flotte, morsome og man ser at helten alltid vinner til slutt. Selv om helten ikke er den smarteste, flotteste eller rikeste så er det helten som får prinsessa og halve kongeriket, eller alle skattene så han kan hjelpe familien.

Den eldre generasjonen har også vært flinke til å lese eventyrene om Askeladden for barn, barnebarn og kanskje oldebarn og derfor dør aldri de eventyrene ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har 3 jenter i alderen 5 til 10år...for min del har det blitt vanskelig å svare på det spm da de ikke liker de eventyrene og jeg leser heller ikke de bøkerne for dem...vi bruker de nyeste historiene som de ser på tv.

vi har dvd på askeladden og alle de historiene,men jeg trur de har sett det en halv gang....helt uinteresant for alle dem.

jeg syntes heller ikke de var så veldig artige som barn..men jeg såg no på det vess det var på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...