*Lissi* Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 På min side av familien sluttet vi å få av tanter/onkler etter vi var komfirmert. Jeg og søsteren min kjøper heller ikke til hverandre lenger. Kjøper heller til barna. På sambos side derimot kjøper vi til "alle". Foreldre, søsken og barna deres... Han er onkel til 10 stykker så blir endel. Lurer på hvordan andre gjør det. Kjøper dere til "alle". Og stopper dere når de blir voksne og får egne familier?
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Kjøper til alle i nærmeste familie, foreldre, søsken med bedre halvdel, søskens barn, besteforeldre. På samboersside er det også ei tante som får gave og en tremenning av mine barn. Ellers er det noen venners barn som også får gave. Blir en del, men allikevel er det ingen som kan kuttes. Kjøper ikke speseilt dyre gaver da.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Vi sluttet også å få gaver av tanter og onkler da vi var konfirmerte, men vi kjøper til mine foreldre, min lillesøster (hun er bare 14), og min andre søster på 26,hennes samboer og deres 2 barn, sambo har bare moren sin og en bror (uten kone eller barn), så vi kjøper selvfølgelig til dem. Det er egentlig greit syns jeg siden vi ikke er så mange....men det er alltid vanskelig å finne på noe.....alle har jo "alt"....
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Skulle tro det var jeg selv som hadde skrevet innlegget! Jeg har bare mamma, pappa og to yngre søsken. Kjøper jo til dem nå, men tenker at når vi alle har fått barn, så kjøper vi bare til barna i stedet. Sambo har 9 onkelbarn, hvorav en er 20 år og har 2 unger, og en er snart 19 og har en unge i magen. Likevel skal det kjøpes til alle! Altså hans 3 brødre med samboere, 9 onkelbarn, og 2 (neste år 3) gammelonkelbarn. + foreldrene hans. Dette gjør at jeg hvert år gruer meg til juleforberedelsene. Det er et ork å skal finne julegaver til alle sammen, ikke har vi særlig god råd heller. For meg kunne godt gavene vært avskaffet, så kunne jeg slappet av og kost meg med god mat sammen med familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå