Tussi og Maja Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Vi har foreløpig ikke gått til innkjøp av barnesikring på komfyren. Vi er påpasselig med å sette kaseroller (og håndtak) slik at hun ikke når dem. Og foreløpig er hun ikke høy nok til å nå det som er varmt. Men de siste dagene har hun begynt å skru på bryterne (dvs skru på platene), og det er jo ikke spesielt bra dersom det tar tid før vi merker det. Vet det finnes noen barnesikringer som skjermer bryterne for små barnehender.. Har dere gått til innkjøp av det? Er det bare Maja som er så klåfingrete?;-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Hei. Jeg tror det fins noe man kan sette på ja. Ellers kan dere jo kjøpe sånn timer og kople til som gjør at strømmen slår seg automatisk av etter en stund. Tror det fins på barnas hus eller baby shop. Vet at gamle folk ofte har det på kaffetraktere osv. Vi hadde også en liten periode hvor Mathilde likte å skru på bryterne. Men vi gjorde ingen stor sak av det. Bare sa nei og avledet henne med andre ting. Nå har hun helt glemt at hun kan skru på de. Tar det seg opp igjen så får vi heller vurdere å gjøre noe. Vi bruker å prøve å huske på å sjekke platene før vi reiser ut eller skal legge oss om kvelden. Ellers sier hun uff uff når vi har på stekeovnen. Så hun forstår at det er varmt. Hun er heller ikke bortpå vedovnen. Forstår at der er det varmt.Men er veldig nyskjerrig og skal følge med når pappan skal legge inn ved. Men nå er Mathilde utrolig lite bort på ting generelt. Vi har kun flyttet noen lystestaker fra stuebordet og satt opp noen trappegrinder. For noen uker siden kjøpte vi sånne låser til kjøkkenskuffene. Tenkte vi skulle ha på de med kniver i for det er sikkert lurt. Men foreløpig ligger de bare i skapet, he he.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 Heisann Vi har kjøpt komfyrsikring, men enda ikke summet oss til å skru den på :-) Er faktisk ikke sikker på om den dekker bryterne... Camilla har vist interesse for komfyren en del ganger, står og titter på bryterne med stjerner i øynene, men vi har så langt klart å lære henne at det er absolutt ikke lov å røre dem. Men må si en sånn timer hadde jo vært litt lurt da. Når det gjelder peisen så har vi fyrt et par ganger, hun er da skikkelig nysgjerrig men synes det er skummelt at det blir så varmt....da lar jeg henne synes det er skummelt, så når ovnen er varm så går hun så langt bort fra den hun kan når hun må forbi den hehe Skuffesikring har jeg også kjøpt i haugevis, men de ligger bare i skuffen hehe... virker som at Camilla vet veldig godt hva hun får lov til og ikke, så hun går bare i de skuffene hun får lov til. Hender jo såklart at hun forsøker seg av og til, men gir fort opp forsøket når jeg sier nei til henne, Så eneste ordentlige sikringen vi har hjemme nå er vel trappegrindene, men står dem åpne så går hun og lukker dem også hehe. Så vi får vel bare nyte det så lenge det varer, er nok ikke lenge før hun blir den største rakkerungen i nabolaget tenker jeg.....stille før stormen ? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå