babylovve Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Hei alle vordende mødre! Jeg testet positivt for noen uker siden. Gravid i 6-7 uke nå. Kjenner meg veldig gravid. Kvalm, svimmel, trøtt, vondt i magen og generelt ør i huet. Når burde jeg gå til lege? Når gikk dere/eller planlegger dere å gå til legen? Jeg hadde tenkt å bestille time imorgen, slik at jeg får en kontroll ca i 8 uke.... Men en venninne som er mamma selv, sa istad at man ikke behøver før i 12 uke.
Gjest Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Hvis du skal føde i Oslo, er det forseint å ha første kontroll i uke 12. Det er jo da søknad om fødeplass blir sendt, og det må gjøres tidligere dersom du skal få den plassen du ønsker.
mortilgutt Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Trur kankskje det kan variera frå kommune til kommune. Her i min kommune er det i ca veke 8 ein går til legen første gong. Eg skal på onsdag. Er då 9+1.
babylovve Skrevet 2. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2008 Siden jeg bor i Oslo så burde jeg vel ta meg en tur til legen ganske snart da. Bestille fødeplass hos legen ja, det hadde jeg ikke tenkt på en gang! Takk for tips. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå