Bettybu Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Har et "vennepar"/bekjente,om har gitt poden gave til jul, dåp,bursdag... Nå har de to fått barn sammen, og forventer nok det samme fra oss? Saken er at han har et barn, som han har kuttet kontakten med/bryr seg lite om... Syns det er ekkelt å ta imot gaver, når jeg vet at de bryr seg minimalt om det barnet.. Tidligere ga hun og jeg gaver til hverandre, men kuttet ut før poden kom til verden... Sluttet, fordi det var NOK å gi gaver til familie.... Forøvrig har vi to ikke så mye kontakt mer, for vi har etterhvert et meget forskjelligt syns på hvordan man oppfører seg her i verden!! (Skal ikke si så mye mer om det her.."Hespetre" kan være et lite stikkord...) Regner med at det blir snakk om julegave nå også, men hvordan si fra på best mulig måte?? Når vi egentelig hadde sluttet med å gi gaver?? Opplever andre at dere MÅ gi pliktgaver, som dere ikke ønsker?? Utfra at jeg vet de ikke gir gaver til eldstebarnet er det ekstra ille å ta imot, hadde vært fristende å gi videre gaven....
Matildesnusk + lille ups Skrevet 2. november 2008 #2 Skrevet 2. november 2008 Jeg har hatt det der "problemet" etpar ganger, og da har jeg sagt noe sånt som at jeg ønsker å spare penger i år, bla bla bla.
~sjiraff~ Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kan du ikke bare foreslå på en pen måte da at dere slutter å kjøpe gaver til hverandres barn?
mamman til to gutter Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Jeg og de nære venninnene mine sluttet å gi gave til hverandre for mange år siden, men etterhvert som vi har fått barn, har en del begynt å kjøpe til barna i stedet for og det blir jo etterhvert enda større jobb en om vi kjøper til hverandre. Så jeg spurte rett ut om ikke vi kunne droppe å kjøpe gaver til barna i år med begrunnelsen at det blir enda flere gaver enn når vi kjøpte til hverandre og alle var helt enige. Kanskje litt "frekt" hvis de har kjøpt i mange år til dere og dere spør om å kutte det ut første jula de har barn, så jeg ville nok kjøpt i år og heller foreslått til neste år at dere kan kutte det ut.
Bettybu Skrevet 2. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2008 ..Det er også litt satt opp mot at de (MEST sannsynlig) ikke gir gave til eldstebarnet, MEN heller til vårt barn... De er omtrent like gamle.... Bor på et lite sted har valgt å kutte kontakt... Det gjør meg meg egentelig ganske forbannet, å gjøre sånt mot et lite barn.. Kan finne på å gi gaver langsmed, jeg strikker endel, og vet de setter pris på det! (Har forøvrig gjort det!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå