Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #1 Skrevet 2. november 2008 Noe trist, men uunngåelig har skjedd. Vi må gå ifra hverandre.. Han vil flytte ut, og jeg har lyst til å beholde huset. Men klarer jeg det? Noen som kan si meg hva slags trygderettigheter jeg har som alene-mamma? Jeg har ei datter på 1år, og jobber 60%. Har ikke dagmamma, bestemor passer snuppa de tre dagene jeg jobber i uka... Hadde blitt så glad om noen tok seg tid til å svare meg...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #3 Skrevet 2. november 2008 Kommer ann på hva du har i inntekter, hvor storet er lånet på huset og hvor mye må du betale han ut med. Skal nok noe til for at du har råd til å kjøpe han ut og å sitte med huset selv.
Gjest Skrevet 2. november 2008 #4 Skrevet 2. november 2008 Du faar vel dobbel barnetrygd og saa blir jo sikkert dere enige om at pappaen skal betale bidrag hver maaned. Du kan ha krav paa overgangsstoenad hvis du har ganske lav inntekt. Det staar sikkert om ordningen inne paa NAV sine sider. Hoer med kommunen om du kan kvalifisere til bostoenad ogsaa. Men ellers kommer det jo veldig an paa hvor mye du har i utgifter per maaned. Du boer sette opp et detaljert budsjett. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #5 Skrevet 2. november 2008 for å finne ut av det må du jo nesten oppgi verdi på huset, og inntekten din.... men jeg klarer å sitte med hus som alenemor, med 75 prosent stilling pluss trygdeordninger som alenemor, lånet mitt er på 1.3.. men tøft nå med høy rente... lykker til...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #6 Skrevet 2. november 2008 På min 60% jobb tjener jeg ca 180 000 i året... Huslånet er på 1160 000kr.... Han tjener ca 380 000kr i året...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #7 Skrevet 2. november 2008 Tror ikke huset er verdt noe særlig mer enn vi har i gjeld... Vi bor i gokk.. HI
Snøfnugg75 Skrevet 2. november 2008 #8 Skrevet 2. november 2008 Du vil få dobbel barnetrygd. Men: kan du gå opp til full stilling? Det vil jo hjelpe på. Kan du leige ut delar av huset? Eig de 50/50?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #9 Skrevet 2. november 2008 da tror jeg nok du klarer å sitte med huset alene, om du ikke har alt for luksuriøse vaner:) du får både overgangsstønad, dobbel barnetrygd (hvis du har et barn), bidrag fra far, tilskudd til barnetilsyn hvis du betaler for dette, og du kan søke om bostøtte også...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #10 Skrevet 2. november 2008 TIL DEG HI: SOM MAN REDER LIGGER MAN !!!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 Er du helt åndssvak, anonym 20.30? Hvordan i helvete mener du at et sånt uttrykk passer til situasjonen HI er kommet i. Håper du kommer i en situasjon der du blir nødt til å spise ordene dine.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #12 Skrevet 2. november 2008 JAVEL SÅ HI ER HELT USKYLDIG OPP I DET HELE? HAHAHA
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #13 Skrevet 2. november 2008 Du trenger ikke rope. Men du vet kanskje ikke hva caps lock er? Jaja, som man reder ligger man.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #14 Skrevet 2. november 2008 SOM MAN REDER LIGGER MAN FORDI MAN BRUKER CAPS LOOK? ER DU HELT ÅNDSVAK ELLER?????????????
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #15 Skrevet 2. november 2008 Idiot du anonym 20.30 Ikke svar om du ikke har noe å komme med. Til Hi: Sjekk ut muligheten om du kan fordele lånet over flere år. Har dere 20 år nå så søk om f eks 25 år. Det kan jo lette det økonomiske litt. Jeg tror nok du vil ha mulighet til å klare uten å ha satt opp noe nøye regnestykke.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #16 Skrevet 2. november 2008 Jeg ønsket å illustrere for deg hvor idiotisk det høres ut når man bruker et slikt uttrykk der det ikke hører hjemme. Like idiotisk som å lese innlegg der man har på caps lock tasten. Åndssvak skrives det forresten, ikke åndsvak. Men men som man reder ligger man. Sånn blir det bare når man ikke er den skarpeste kniven i skuffen..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 Du med store bokstaver: er du ond? Det er det inntrykket du gir. Men hvis du virkelig er ond så er det sikkert helt greit for deg.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2008 #18 Skrevet 2. november 2008 I MIN RELIGION ER DET IKKE TILLATT Å BARE GÅ FRA HVERANDRE !! SYNES DERE NORDMENN TAR FOR LETT PÅ DET.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå